• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Till Sjötorp på tisdag

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
På tisdag åker vi till Sjötorp norr om Mariestad. Vi stannar bara en natt, då vi ska vidare upp till Tällberg.
Vi har varit i Sjötorp många gånger, då vi har gått i mål där på Göta-Kanalloppet, ett kanotmaraton vi körde ca 10 år i sträck.
Men då var det alltid stressigt, man skulle skynda sig att duscha nere i gästhamnen, för att hinna med bussen tillbaks till starten i Töreboda, där bilen stod kvar.
Så man hann aldrig se sig omkring i Sjötorp, trots att vi vart där så många gånger! Nu är det säkert tio år sen vi körde sista loppet.
Så nu undrar vi vad man kan tänkas titta på i Sjötorp (förutom Göta Kanal, för den har vi sett i parti o minut...) om man bara är där en kväll?
Vi har två småttingar med oss, så vi kanske inte gör några större expeditioner. Tänkte stå på ställplatsen nära gästhamnen som kostar gratis...
MVH Annette

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Till Sjötorp på tisdag

Hej Annette
Måste tyvärr göra dej lite besviken, det kostar summa 150:- att stå där numera. Finns en automat längre ner i hamnen, tyvärr så blir det nog dyrbart annars. För detta pris ingår tillgång till Dusch och andra utrymmen. Låg där en natt mellan söndag till måndag för 14 dagar sedan, grannen hade otur med brand i elledningarna men det fixade sej. Tyvärr så fungerade inget i husdelen så de valde att avbryta sin vistelse. Själv blev jag närmast förbaskad då man satte i gång med att klippa gräs kl. 07. Sedan var det diverse andra redskap som gjorde att jag gav upp min skönhetssömn även jag. Det fick bli Håverud och en mycket lugn och fin plats, inget som störde sömnen där inte.
Ha de o hilsen fra Tant Sture

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Hej, vi stannade där också nyligen på hemresan fån Spanien, kostade inget! Eller man kunde ju betala om man ville stanna på den övre märkta husbilsplatsen. 150:-
Men om man stannar på den lägre P-platsen, närmare stranden och med bättre utsikt, var det gratis.
Både mätaren och P-avgiftsskylten var överdragna med kryss. Vi var tre bilar där, allt ok.
hälsning 274/jyrkla

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

vi var der efter årsmøtet og de sagde at det bare var til automaten var klar ,at det var gratis, derefter koster det 150 kr overalt.:mad:
ellers et meget fint sted, intet der forstyrede vores søvn
hilsen Marianne

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej pratar vi om samma plats? Denna finns med här på hemsidan bland ställplatser, men det finns även en nere vid gästhamnen, och den kostar 150kr, men då finns det också dusch och toalett. Den här platsen har vad jag kan utläsa, ingen dusch iallafall.
Men nu var ju frågan vad man mer kan göra i Sjötorp, och om det nu skulle kosta 150kr, så går ju inte resekassan i konkurs så här första dagen på semestern, sen har vi ju två småtroll också, så när klockan är sju på morgonen, har de redan varit vakna ett tag (och även vi...:))

Sjötorp

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

God morr... Näää God middag får det nog bli. Ja vi pratar om samma plats, men Sjötorp liksom alla andra platser ute på landsbyggden så avfolkas byarna. Även den lokala servicen avtar, Bensinpumpar var vid vårt besök belagda med Säckar. Stängt med andra ord.
Tror nog det är likadant med allt övrigt, Glass finns att köpa. Det finns en liten Restaurang vid bron, Vin och Ölpub finns, liksom kafé. Minigolf och promenadvägar. Mycket mera såg inte jag till, jo lokala Bouleklubben hade träning. Kanske det går att låna deras plan.
Men som sagt avfolkning, liksom olönsamhet det drar ner på utbudet tråkigt nog.

Tant Sture

Senast ändrad:

Bamselisa

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6213
Medlemskap
2024

På tisdag åker vi till Sjötorp norr om Mariestad. Vi stannar bara en natt, då vi ska vidare upp till Tällberg.
Vi har varit i Sjötorp många gånger, då vi har gått i mål där på Göta-Kanalloppet, ett kanotmaraton vi körde ca 10 år i sträck.
Men då var det alltid stressigt, man skulle skynda sig att duscha nere i gästhamnen, för att hinna med bussen tillbaks till starten i Töreboda, där bilen stod kvar.
Så man hann aldrig se sig omkring i Sjötorp, trots att vi vart där så många gånger! Nu är det säkert tio år sen vi körde sista loppet.
Så nu undrar vi vad man kan tänkas titta på i Sjötorp (förutom Göta Kanal, för den har vi sett i parti o minut...) om man bara är där en kväll?
Vi har två småttingar med oss, så vi kanske inte gör några större expeditioner. Tänkte stå på ställplatsen nära gästhamnen som kostar gratis...
MVH Annette

Ja nu har vi provat Sjötorp efter Tällberg och Spikens fiskeläger.
Tällberg ser ut som det gjorde för många år sedan men som vanligt lungt och skönt, nära bad men man får inte glömma 5 kronor till duschen.
Spinkens fiskeläger var första gången, tycker det är en mysig plats, dock blev det en natt sen drog vi mot Sjötorp, fick plats och stod där två dagar, fint väder mycket folk. dag två knökfullt. kostar 175:- per dygn med el och då ingår duchar samt wc.
negativt är att det är grusplan ,men det finns mycket runt i kring:)

Toppen