• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tidsinställd radio

Tarfek

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
7065
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato250
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: Multijet160
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: Contura
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Elektronik
Hej!
Radion i min bil stängs av efter 20minuter. Det är Fiats originalstereo med paddar på ratten. Hur ändrar jag så det är jag som bestämmer hur länge den ska vara på?
//Åke:cool:

M

mijo8888

Guest
Hej
Jag är ingen doktor men.....
Antar att bilen står med motorn av och tändningsnyckel av, då är det inställt en tid med omtanke på startbatteriet som radion som oftast är kopplad till, mycket troligt att detta ligger i radions mjukvara och då är jag rädd för att detta är en parameter som kund inte kan påverka. Om inga andra tips/rättelser kommer in så kanske det går att trixa med inkopplingen, dock är det många gånger bra att radion följer tändlåset. 1.kolla instruktionsboken 2. kontakta säljare / verkstad man vet alldrig. // Michael J

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Man brukar kunna ändra detta genom att gå in i radions meny och sedan knappa sig fram bland menyerna.
Jag hittade flera olika tids möjligheter i vår radio, allt från 5 minuter till 1 timme. Nu funkade inte detta för oss, vrider jag av tändningen stängs radion ovillkorligen av:mad:.

Alltså, tryck på "menu" och se var du hamnar, Lycka till!

/Gunnar

F

F.d. 59170

Guest
I vår bil (Eura) kan man stänga av/sätta på radion på en knapp i bodelen. beroende på om den knappen står på/av stänger radion av efter 1 timme. Kan ju vara något liknade hos er.

Tarfek

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
7065
Medlemskap
2025
Tack för era tips, har testat att ändra i menyn på radion men det finns endast max 20min sedan är det tyst. Vad lyssnar ni på för radio i husbilen, har ni en transitor med er?

//Åke

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Tarfek skrev:
Tack för era tips, har testat att ändra i menyn på radion men det finns endast max 20min sedan är det tyst. Vad lyssnar ni på för radio i husbilen, har ni en transitor med er?

//Åke

Synd att det inte funkade.
Jo, vi har en Sangean transistor med i bilen. Men den används inte ofta. Vi tycker det är så skönt att bara lyssna till naturen och när det erbjuds, tystnaden!
Men Sangean har digital visning och jag har skrivit ut frekvenstabeller för hela Sverige om det är så att vi vill lyssna på regionala nyheter eller P2.
/Gunnar

Toppen