F
F.d. 18017
Guest
Vi har nu stirrat i nybilskatalogerna efter husbil dagligen sedan förra elmiabesöket och har lärt mig en massa om vad jag vill ha och att dessa saker sällan är förenligt med vad jag har råd till.
Vi vill ha en bil med långbäddar för 2personer där vi kan ta med en brorsson på semestern ibland. I övrigt så liten och lättparkerad det går.
Jag vill såklart ha massa lullull men allt verkar dyrt att läga till.
Så nu har jag börjat spana utanför mina nybilskataloger också.
Frågan som jag u har efter allt svammel är
När är det bäst att slå till?
Före elmia finns det ju fler bilar som kommer att säljas runt mässtiderna då fler kommer på att de vill ha en bil.
Efter elmia finns det en hel del som skrivit kontrakt på nya bilar och därmed bytt in sin gamla bil. Men dessa bilar är väl inte tillgängliga förens våren när deras nya kvitteras ut?
Sen en sidofråga.
Jag har insett att en Burstner travel van går loss på 750 000kr med tillbehör.
En adria sport S572 SL runt 610 000kr utan en hel del saker jag vill ha men som inte står på tillbehörslistan.
mot dessa val står då en begagnad 07-08 som gått kanske 4-5000mil och kostar 400 000kr
Visst har en ny bil en längre tid att använda den men vi har inte sparat ihop mer än runt 100 000 vid köptillfället så månadsavgifterna är mördande...
Vilket val skulle ni göra?
en begagnad bil är ju aldrig riktigt vad man precis drömt om i utrustningslistan å man vet inte riktigt varför bilen säljs om den är någorlunda ny...
Vi vill ha en bil med långbäddar för 2personer där vi kan ta med en brorsson på semestern ibland. I övrigt så liten och lättparkerad det går.
Jag vill såklart ha massa lullull men allt verkar dyrt att läga till.
Så nu har jag börjat spana utanför mina nybilskataloger också.
Frågan som jag u har efter allt svammel är
När är det bäst att slå till?
Före elmia finns det ju fler bilar som kommer att säljas runt mässtiderna då fler kommer på att de vill ha en bil.
Efter elmia finns det en hel del som skrivit kontrakt på nya bilar och därmed bytt in sin gamla bil. Men dessa bilar är väl inte tillgängliga förens våren när deras nya kvitteras ut?
Sen en sidofråga.
Jag har insett att en Burstner travel van går loss på 750 000kr med tillbehör.
En adria sport S572 SL runt 610 000kr utan en hel del saker jag vill ha men som inte står på tillbehörslistan.
mot dessa val står då en begagnad 07-08 som gått kanske 4-5000mil och kostar 400 000kr
Visst har en ny bil en längre tid att använda den men vi har inte sparat ihop mer än runt 100 000 vid köptillfället så månadsavgifterna är mördande...
Vilket val skulle ni göra?
en begagnad bil är ju aldrig riktigt vad man precis drömt om i utrustningslistan å man vet inte riktigt varför bilen säljs om den är någorlunda ny...