• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tidning från Husbilsklubben

martleifen

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
831
Medlemskap
2024
Jag läste för en tid sedan att det var en ny tidning på gång från husbilsklubben, men har jag fatta fel eller blev det nerlagt förslaget.
Är det någon annan som fått tidningen , för det var till alla medlemmar.
Vi har ej hört något mer.
TACK

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tidning från Husbilsklubben

Det var väl tidningen Husbilen Test som alla medlemmar fick första numret av gratid. Vi tog en prenumeration på den direkt och nummer två har vi alla fall fått, tror nog att tidningen kommer att överleva. Personligen så tycker jag att nummer två var helt suveränt, bla artikeln om Fiats garanti och hur den fungerar i verkligheten när man står i Tyskland.

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Har ikke fått noen e-post eller sett noen tidning. Kan noen henvise til en lenke eller noen annen innformasjon?

F

F.d. 4879

Guest

Egentligen borde väl styrelsen svara på den här frågan och inte jag, men jag gör det så länge i alla fall.
Klubben blev tillfrågad om den var intresserad av att få ett gratis ex utsänt till varje medlem och det ställde man sig positivt till (tack!). Men för att kunna skicka ut tidningen så måste ju det finnas en adress att skicka till och då kommer vi in på medlemsregistret. Man lämnade ut det för enbart det här utskicket och det har heller inte missbrukats vad jag har kunna sätt i form av reklam mm. Jag har rent mjöl i min påse och är inte i behov av en skyddad anonymitet så jag uppskattade att jag fick tidningen. Tyvärr var det inte alla som gjorde det och det blev ett "jävla" liv om det hela. Jag tror inte man ska förutse några fler såna här erbjudanden tyvärr.

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Takker for svar Kölis 75.

Så det var en papiutgave og ikke en elektronisk avis? Veien er kansje for lang til Norge, eller var det bare de som meldte sin interesse som fikk tidningen?

Forøvrig burde vel ikke de som meldte seg klage siden de viste hva de gikk til, eller ble det sendt til alle medlemmene?

Vi har mange utrykk i Norge som kan dekke det du beskriver skjedde, og et par av dem er: "Det er av sine egne en skal få det." eller "Utakk er verdens lønn."

F

F.d. 4879

Guest

Det var en pappers utgåva och det vara bara dom som anmälde att dom inte ville lämna ut sin adress som inte fick tidningen så vitt jag har förstått det hela. Tyvärr så kommer saker och ting inte alltid fram när man skickar det från Sverige till Norge har jag fått erfara med hojklubbens tidning..

Glömde bort att lite senare så fick vi en gratistidning till som heter Husbil & Husvagn som också var bra. Hur det har gått med den tidningen vet jag inte då jag inte prenummererar på den men det är ju OK/Vi Bilägare som ligger bakom den, kapital finnes..

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For husbil test var det en informasjon om at vi som ikke bodde i Sverige måtte melde vårt ønske direkte til bladet for å få det tilsendt. Jeg var bortreist selv og valgte å ikke bestille det, det var en tilbakemelding fra noen andre om at det hadde fungert. Etter dette så er reglene snudd slik at de som ønsker må melde fra, det er et felt i profilen for om en ønsker å være med på slike utsendelser.

martleifen

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
831
Medlemskap
2024

Ja ja nu förstår jag varför denna tidning kom i somrast.
Jag fick för mig att det kommer en tidning från husbilsklubben
Men det vore inte dumt om någon hädig person i klubben som tog upp en tidning

F

F.d. 53000

Guest

Hej när vi var på Elmia så tog vi en prenumation på Husbilen test,nästa nr av tidningen skall utkomma 2 December ,det i står i alla bak ,så vi får väl hoppas att det blir så .

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Det är rätt som ni skrivit att vi först fick erbjudande till medlemmarna om utskick av tidningen: Husbilen Test, och om man inte fick den utskickad skulle man höra av sig till tidningen,
Senare kom ännu en ny tidning: Husbil & Husvagn, och då informerade vi om att den tidningen valt att köpa adresser från bilregistret för att skicka ut det första numret till alla registrerade husbilar.

Eftersom klubben är internetbaserad och man kan få svar på det mesta, och information samt utbyte av erfarenheter här på sidan, har vi inga planer på någon medlemstidning.

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Kan noen instruere meg hvor jeg melder interessen slik at jeg får tilsendt tidningene?

Toppen