• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thule vikbart cykelställ för dragkrok

Framtiden/Husbil

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27521
Medlemskap
2024
Hej. Sitter och funderar på att skaffa Thule vikbart cykelställ som man har på dragkroken.
Vi har Idag en plåtis Fiat Ducato.
Finns någon i gruppen som prövat, hur långt går det att fälla och går det att få upp dörrarna bak utan att ta bort stället ?
sven
 

Framtiden/Husbil

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27521
Medlemskap
2024
Hej.
Har idag en plåtis, Fiat Ducato funderar på att köpa vikbart cykelställ från Thule.
finns någon i gruppen som har eller testat ett sådant, hur långt ner kan man fälla det och går det att öppna dörrarna bak
sven
 

Per-Malibu32.2

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25159
Medlemskap
2024
Hej.
Det jag har går inte att öppna dörrarna vid nedfällt läge. Stället måste lyftas av om cyklarna sitter på. Så va det för mig..

Thule VeloSwing verkar lösa detta men är ganska omfattande installation.. Kostar en del.

Det finns andra lösningar.. Såg ett Tyskt ställ som fälldes ännu mer en Thules "normala". Ska se om jag hittar vad den hette..
 

Per-Malibu32.2

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
25159
Medlemskap
2024
Denna kan fungera för plåtis med dörrar.. Man drar ut först och sen viker.

Men jag vet inte.. lite vidare googling borde ge svar.. Behovet finns ju där..
 

Framtiden/Husbil

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27521
Medlemskap
2024
Hej.
Det jag har går inte att öppna dörrarna vid nedfällt läge. Stället måste lyftas av om cyklarna sitter på. Så va det för mig..

Thule VeloSwing verkar lösa detta men är ganska omfattande installation.. Kostar en del.

Det finns andra lösningar.. Såg ett Tyskt ställ som fälldes ännu mer en Thules "normala". Ska se om jag hittar vad den hette..
Tack det är som du
Hej.
Det jag har går inte att öppna dörrarna vid nedfällt läge. Stället måste lyftas av om cyklarna sitter på. Så va det för mig..

Thule VeloSwing verkar lösa detta men är ganska omfattande installation.. Kostar en del.

Det finns andra lösningar.. Såg ett Tyskt ställ som fälldes ännu mer en Thules "normala". Ska se om jag hittar vad den hette..
Denna kan fungera för plåtis med dörrar.. Man drar ut först och sen viker.

Men jag vet inte.. lite vidare googling borde ge svar.. Behovet finns ju där..
Denna kan fungera för plåtis med dörrar.. Man drar ut först och sen viker.

Men jag vet inte.. lite vidare googling borde ge svar.. Behovet finns ju där..
Tack får kolla på strand dl 3, kanske kan vara nåt
säger en dyr lösning med Veloswing, jag kollar vidare
 
Toppen