• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thule Omnistor 8000 Byta utväxling?

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.919
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Jag måste byta ovannämnda del till våra husbilsmarkis eftersom den går inte att spänna längre.
Hur får jag loss skyddskåpan från markisgaveln?
Det sitter en skruv som verkar hålla fast kåpan nertill på insidan av gaveln, men det händer inget när jag lossar på den, i övrigt hittar jag inga skruvar eller plastclips som skulle kunna hålla fast kåpan.
Någon som vet bättre?
 

Tommy Glader

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2024
Jag måste byta ovannämnda del till våra husbilsmarkis eftersom den går inte att spänna längre.
Hur får jag loss skyddskåpan från markisgaveln?
Det sitter en skruv som verkar hålla fast kåpan nertill på insidan av gaveln, men det händer inget när jag lossar på den, i övrigt hittar jag inga skruvar eller plastclips som skulle kunna hålla fast kåpan.
Någon som vet bättre?
Om du söker på din markis så hittar du sprängskisser !
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Tror det är lika som min 5003 lossade skruven på insidan sen så fick man bryta lite försiktigt det är piggar i plast höljet. sök på markis problem så ser du hur jag gjorde.
 
W

Weckman

Guest
@Eila & Pentti.
Sitter med torx t20 i del 10 vid X, infäst i del 18. Lång torx mejsel används och markisen ut en bit så ser du hålet.
 

Bilagor

  • 8BCC3D7B-A1FD-4E1B-90C6-B021729B000A.jpeg
    8BCC3D7B-A1FD-4E1B-90C6-B021729B000A.jpeg
    515,3 KB · Visningar: 72

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er en plastdel mellom vekselen og akslingen som lett kan bli brutt i stykker. Mange år siden jeg byttet denne, mulig det er nr 17 på sprengskissen.
 
Toppen