• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford templates

doggydoggen

FD HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023
Hej, har köpt mig en begagnad toalett thetford c200cs och försöker få tag i sånna dära templates, dvs när jag skall göra hål i karossen så behöver jag mallar så att hålet blir exakt, nån som har sånna att sälja eller låna ut?
Hoppas på att nån kan ha dessa att sälja eller vet vars jag får tag i dom.

Doger
 

Bilagor

  • Screenshot_20200827_194725_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200827_194725_com.android.chrome.jpg
    667,8 KB · Visningar: 15
Senast redigerad av en moderator:

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Installations-manualen har mått för håltagningen. /G
 

Bilagor

  • Cassette-C-200-Installation-Manual.pdf
    381,1 KB · Visningar: 26

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, du kanske redan har installationsinstruktionen, så jag vet inte om de uppgifter/mått du behöver finns med tyvärr, eller om du kanske behöver de rätta mallarna.


M.v.h. JANKRO.

Ps. Rulleriet hann före :bye:.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
På sid 2 i manualen finns en del mått, men kanske inte det du söker? Servicelucka kanske du måste köpa separat, då har ju den en mall. /G
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om jag minns rätt (det är länge sedan jag monterade en toalett), ska en mall placeras inne i toalettrummet på den plats där man vill ha toaletten.

Med utgångspunkt från mallen gör man "styrhål" (vill minnas det är två) genom väggen, och med utgångspunkt från dessa fäster man den yttre mallen på väggen.

Därefter kan man markera och såga upp hålet. den väggbit man sågar bort används, efter att den sågats till lämpligt mått, som fyllning i luckramen.

Således behövs de två mallarna om man ska kunna göra jobbet och då finns det, som jag ser det, tre alternativ:

1) Fråga en lokal husvagns- eller husbilsåterförsäljare om de har sparat mallar från en tidigare montering, och försök få låna/hyra dessa.

2) Skriv/mejla till Thetford och förklara ditt problem.

3) Låt en lokal husvagns- eller husbilsåterförsäljare göra jobbet. Det blir billigare än om du sågar fel och förstör ytterväggen.

Pålle
 
Toppen