• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford tank - intressant prissättning

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Jag tänkte mig köpa en extratank till toan och kollade i Kamakatalogen vad en sådan kostar. 2625:- stod det och det var ju lite avskräckande. När jag kollade vidare i katalogen visar det sig att det finns ett "Fresh-up set" som innehåller SAMMA tank + en sittring + lite kemikalier till priset 915:- Intressant prismodell! Gissa vilket alternativ jag valde...

//Mats

(Bilden på kartongen visar en annan tank eftersom de använder samma förpackningsbild till olika tankmodeller)
 

Bilagor

  • C200.jpg
    C200.jpg
    30,5 KB · Visningar: 37
  • Fresh-up set.jpg
    Fresh-up set.jpg
    31,7 KB · Visningar: 58
Senast ändrad:
F

F.d. 24784

Guest
Sv: Thetford tank - intressant prissättning

Ja vad kan du ha valt Mats???
Bra fråga, eller svår fråga...

Jag såg att en packning , dvs om tätar mot toalettskålen mot själv tanken, den vid själva öppningen, en lite komplicerad gummisak, kostar 250 kr.
25 kr borde ha räckt.

Läge att sköta denna packning väl då, med vaselin eller glycerin kanske?
Nu är det väl inte riktigt gummi, och då är nog vaselin bäst.


Varför behöver man dubbla tankar?
Klart att om man är många och reser långt kan det ju bli fullt, och man vill kanske inte tömma i skogen.

De
Roy
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Thetford tank - intressant prissättning

Har man varit ute på semester med husbil, inte hittat någonstans att tömma toan på, och har två små barn som inte kan vänta, inser man fortare än kvickt att man måste ha två kassetter. Talar av egen erfarenhet....
Efter att vi skaffade en extra kassett blev allt så mycket enklare....

/Ludde
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Thetford tank - intressant prissättning

Ett klart prisvärt "fresh up set" men om reservdelpriserna kan man ju bara säga att dom behöver sannervätska eller SOG. Har också köpt en extra burk vilket är bra att ha ibland:)
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Thetford tank - intressant prissättning

Ett klart prisvärt "fresh up set" men om reservdelpriserna kan man ju bara säga att dom behöver sannervätska eller SOG. Har också köpt en extra burk vilket är bra att ha ibland:)


Jeg har også med meg en reserve toal-beholder montert i egen kassett under bilen. Tar ingen plass og er på utsiden dersom jeg må bytte med en full toa-beholder.:yes:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Thetford tank - intressant prissättning

Ja vad kan du ha valt Mats???
Bra fråga, eller svår fråga...

Jag såg att en packning , dvs om tätar mot toalettskålen mot själv tanken, den vid själva öppningen, en lite komplicerad gummisak, kostar 250 kr.
25 kr borde ha räckt.

Läge att sköta denna packning väl då, med vaselin eller glycerin kanske?
Nu är det väl inte riktigt gummi, och då är nog vaselin bäst.


Varför behöver man dubbla tankar?
Klart att om man är många och reser långt kan det ju bli fullt, och man vill kanske inte tömma i skogen.

De
Roy

Enligt instruktionsboken skall man smörja gummipackningen med olivolja, inget annat.
//W
 
Toppen