Niklas Anderson
HBK Medlem
Hej, Jag har problem med att kyl och frys blir vam efter några timmars körning. Efter ca 5 timmar har det mesta i frysen tinat och kylen känns nästan rumstempererad.
Det har varit mellan 15 - 25 grader ute vid de olika tillfällena men det har alltid blivit varmt, (köpte bilen i höstas)
Jag får inga felmeddelanden på kylen och den indikerar att den byter energikälla som den ska.
Jag tycker den kyler jättebra på både gas och 230 så den verkar funka i övrigt.
Jag har ström fram till 12v-matningen, när jag mätte med motor igång så har jag 14V med kylen avstängd och 11,4V när kylen går på "12V"
Som jag fattar det då så går det ström genom värmeslingan iom att spänningen är lägre med kylen påslagen.
12v-slingan ska enligt spec vara 190W vid 12V och vid 11,4V borde det vara 170W.
Iom att kylen funkar bra på 230 som har en slinga på 220W så borde ju kylen inte tina helt på 12V då allt verkar funka i övrigt.
Någon som har några ideer?
Det har varit mellan 15 - 25 grader ute vid de olika tillfällena men det har alltid blivit varmt, (köpte bilen i höstas)
Jag får inga felmeddelanden på kylen och den indikerar att den byter energikälla som den ska.
Jag tycker den kyler jättebra på både gas och 230 så den verkar funka i övrigt.
Jag har ström fram till 12v-matningen, när jag mätte med motor igång så har jag 14V med kylen avstängd och 11,4V när kylen går på "12V"
Som jag fattar det då så går det ström genom värmeslingan iom att spänningen är lägre med kylen påslagen.
12v-slingan ska enligt spec vara 190W vid 12V och vid 11,4V borde det vara 170W.
Iom att kylen funkar bra på 230 som har en slinga på 220W så borde ju kylen inte tina helt på 12V då allt verkar funka i övrigt.
Någon som har några ideer?