• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford kyl/frys bra gnista ingen gas?

Arkipelago

HBK Medlem
Kommun
Åbo
HBK-Nr
39240
Medlemskap
2024
Hej
Skall åka iväg på en veckas resa ca. 1000 km och skulle gärna se att kylen fungerar. Det gör den inte nu.
Efter gasflaskbyte får kylen ej gas? Brännare ger gnista? Spisen och värmen på gas fungerar perfekt!
Ja kylen fungerar ej heller med batteriet! Vad kan jag göra?

Bilagor

• gnista.mp4
    45,4 MB · Visningar: 0

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Har du tryckt in slangbrottssäkringen, knappen på gasolslangen närmast tuben efter att du öppnade kranen på tuben?

Arkipelago

HBK Medlem
Kommun
Åbo
HBK-Nr
39240
Medlemskap
2024
Jo, testata på alla Via och många, många gånger. Bilen med nosen, uppe, nere, lutsbde höger, vänster. Provat on och om igen. Men ingen gas

Edkvist

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
17835
Medlemskap
2024
Hade samma fel för ett par år sedan, fick ta hjälp av en verkstad som bytte en magnetventil bakom vent.gallret till kylen.
På en tidigare bil fick vi byta kretskortet för att få ordning på kylen. Har du provat att blåsa rent från sot runt brännaren?

Petcam

HBK Medlem
Kommun
Åmål
HBK-Nr
30638
Medlemskap
2026
Har du provat att blåsa från gasflaskan. Släpp kopplingen vid flaskan och vid brännaren bra med två personer då bör det komma
luft i alla fall.
Kolla slangbrottsventilen igen som håkansson tyckte.

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Hur gammal är din regulator . Kylen är mer känslig för trycket än vad spisen är. Lite skräp i den kanske.

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2025
Hej! Är ute och åker i Tyskland.plötsligt dog vårat kylskåp. Plockade i sär vid brännaren och tog cykel pumpen och blåste med. Troligtvis någon flaga av sot som satt i vägen. Kan vara vara värt att kolla.

Toppen