• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford fresh up set, pris?

F

F.d. 14324

Guest
Hej, är det någon av er som har sett någon handlare som säljer fresh up set till thetford billigt just nu?
Jag var in till en affär här i västerås och de ville ha 1275Kr för ett kit.
Jag hade för mig att de kostade 7-800 sist jag kollade och därför kände jag mig lite snål och avstod affären, önskan om en extratank finns dock kvar. :)

mvh jocke
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Ja det lönar sig att köpa uppfräschningskittet.
För några år sedan, då jag ville ha en extra kassett till min äldre C toa, så kostade en lös kassett 1850:-, och ett kit med kassett, sittring några flaskor.... 950:-. Knäck den räknenöten om det går :D.

Första året kittet kom så sålde Thetford en del för 500:- ett litet inledande tag :).

M.v.h. JANKRO.
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Jag skulle tro att om man sköter om sin kassettoa så är den mycket långlivad.
Efter varje resa så tömmer vi tanken på normalt sätt, sen får den stå över natten i varmt såpvatten.
Sen börjar skitjobbet, jag plockar isär hela rasket och gör riktigt rent invändigt och smörjer därefter allt med siliconfett:oops:.
Alla packningar plockar jag bort och smörjer noga också det med siliconfett, sen återmontering.......
Låter den stå med luckan öppen och torka. Toan gör jag också ren så noga jag kan, därefter vaxar jag skålen och ringen noga. Blir len och fin samt mycket lättare att hålla ren vid användning:rolleyes:

Det är klart att man sköter om sin toa. Men det är inte alltid att den förra ägaren har gjort det. Därför brukar jag byta.
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Billigast vet jag inte men bäst för mig för några veckor sedan var att beställa det från campingvaruhuset, 1400 pix + nån slant i frakt, med hjul och draghandtag: Fresh up set till C200
Dock har jag "outside vent" på min tank och behövde flytta över en ventil från den gamla tanken.

mvh jocke
Det såg ju bra ut! Tack för tipset. De hade ju även till 250/260 som har.
 
Toppen