• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Thermacell vs Mr.Moquito

annokjell

FD HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Hej

Sitter och funderar på myggskrämma av nått slag. Valet står mellan Mr Mosquito och ThermaCell. Går det att använda Thermacellen i husbilen på natten eller är det skadligt ? Räcker det med att "puffa" på lite innan man går och lägger sig eller måste man gå upp mitt i natten och byta platta ?

Ang. Mr Mosquito så är den ju gjord för inomhusbruk men går det att använda utomhus också ?

Ähe...föresten varför inte pröva båda.

Kjelle

elliot easy

HBK Medlem
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2025
Sv: Thermacell vs Mr.Moquito

Hej

Sitter och funderar på myggskrämma av nått slag. Valet står mellan Mr Mosquito och ThermaCell. Går det att använda Thermacellen i husbilen på natten eller är det skadligt ? Räcker det med att "puffa" på lite innan man går och lägger sig eller måste man gå upp mitt i natten och byta platta ?

Ang. Mr Mosquito så är den ju gjord för inomhusbruk men går det att använda utomhus också ?

Ähe...föresten varför inte pröva båda.

Kjelle

Hej på er! Thermacell inomhus skulle inte jag rekommendera för den ryker en hel del och gott luktar det inte direkt! Och du måste byta plattan så fort den blivit vit,,,MEN ska du jaga mygg inne i bilen??:wideeyed:den håller ju dom bara på avstånd,,,,,:twitcy:den dödar dom inte!! Kör en liten fuling istället om du fått in mygg i bilen,,,,,,,,,,,,,,,,när frun somnat så lyfter du bort hennes täcke så tar dom henne istället:twitcy::twitcy:funkar varje gång,,,
Hälsar Peter,,,,,,

F

F.d. 29945

Guest

Vi använder vår Thermacell både inne i husbilen och utanför. Visst ryker den lite men vi upplever inte att den luktar mer är en vanlig Stermino. Vi startar den ute under markisen och tar in den en stund på kvällen innan vi lägger oss och det har fungerat bra hittills.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025

Jag talade igår med Myggfri.nu och beställde där både Mr Mosquito 12V och en Thermacell, kryddade även det hela med en Mygga roll-on :)

Det ska inte hänga på det materiella så nu får vi se hur det går, tjejen på myggfri.nu avrådde från Thermacell inomhus då den ska fungera annorlunda än Mr Mosquito, likaså trodde hon på en betydligt bättre verkan ute för Thermacell. Säljare -javisst men hon verkade insatt, kunnig och engagerad. Det blir nog jättebra med 12v drift inne och gaspatrondrift ute.

Sist men inte minst! Beställning igår 11.30, idag hemma i brevlådan med Posten varubrev, snacka om logistik. :spinny:
Jag har ingen relation till firman men kan inte låta bli att berömma dem, här kommer direktlänken Myggskydd avvisande - skydd mot mygg, ThermaCell | Myggfri.nu

/Tommy

PS
Betalade i förskott med kort och det gick bra denna gång...

Toppen