• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Terrängkörning på Gotland

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Terrängkörning på Gotland

Du får dock parkera vid sidan av vägen för att inte spärra vägen!

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024

Jo, jag vet. Men det finns exempel där husbilister "parkerat" så nära vattnet att man snudd på utgör ett hinder för båttrafiken...
Och att parkera innebär allt för ofta en färd ut i geografin på tio, tjugo meter eller mer vilket i min värld inte rimmar med lagstiftarens intentioner.
Det heter ju terrängkörningslag.
Terrängparkering är dock helt OK och det praktiserar vi väl alla?
För övrigt skadar det aldrig att det hamnar bränsle på terrängdebatten, precis som vi på den här sajten tar upp frågor om gråvattendumpning och andra kära ämnen.

Trevlig helg där ute!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Då har vi kört av färjan som ikväll hade 22 husbilar. Några stannade på den fullbelagda "Träffpunkt Gotland". Två körde direkt till latrintömningen, där är Gotland bäst. Vi kollade inte den nya ställplatsen ikväll utan körde direkt till vår favoritplats på Hällarna och parkerade 5cm från vägen. För första gången såg vi en annan husbil härute.

Härligt att vara tillbaks på "öjn på öjns egna villkor".

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Du får dock parkera vid sidan av vägen för att inte spärra vägen!

Ja om tillfället så kräver exempelvis motorstopp men inte för att fika eller liknande, då kör du längre fram till rastplats eller dylikt. Gurra

A

Amatören

Guest

Då har vi kört av färjan som ikväll hade 22 husbilar. Några stannade på den fullbelagda "Träffpunkt Gotland". Två körde direkt till latrintömningen, där är Gotland bäst. Vi kollade inte den nya ställplatsen ikväll utan körde direkt till vår favoritplats på Hällarna och parkerade 5cm från vägen. För första gången såg vi en annan husbil härute.

Härligt att vara tillbaks på "öjn på öjns egna villkor".

Vi var där i torsdags natt och då var där två andra husbilar.

Nu är vi nere i Burgsvik, sen blir det östkusten runt Ljugarn, in till Visby för att få lite medeltidskänsla sen får vi se.

Toppen