• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Termometer för fjärravläsning

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag skulle vilja ha en termometer som jag kan kolla temperaturen i bilen när man lämnar hunden i den så man har koll så det inte blir för varmt eller kallt för jycken, tex i mobilen.
Finns det och var köper man en sådan?
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Kampanj - Gäller t.o.m. 2020-11-30: 1.149kr

 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Här är en fjärrströmbrytare med inbyggd termometer och temperaturlarm. SMS, ej WiFi. Jag har den när husbilen är uppställd på vintern. Kan vara användbar även för dem som står med 230V på sommaren.

 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Varför lämnar du hunden i bilen kan man ju fråga ? en timme kanske är gränsen och då hinner du knappt kolla temperaturen och åtgärda detta ändå.

En webbkamera mot din befintliga router som du har kostar inte mycket ens i Sverige längre. Och en termometer några hundra till. Kopplat till din mobil i lämplig app
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Varför lämnar du hunden i bilen kan man ju fråga
Jag visste att detta skulle komma på tal. Vad jag vet så är det tillåtet att lämna hunden i bilen. Ibland lämnar jag frun kvar och då kan det ju vara intressant att se så hon har en behaglig temperatur i bilen också. Nu är den synpunkten färdigdiskuterad i denna tråd, nu återgår vi till min fråga istället.
Tack för alla förslag jag fått hittills.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Här är en fjärrströmbrytare med inbyggd termometer och temperaturlarm.
Den kräver ett extra simkort så den faller bort, annars tack för tipset. Jag har ju en router redan med internet så det skulle jag vilja utnyttja om det går.
Varför inte en webbkamera så du ser hunden och så en billigare digitaltermometer som du kan se i kameran ?
Jag har ju en gammal iPhone liggandes. Den kan man ju använda som kamera med appen Presence och en stor digital termometer på buren så är det fixat.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Jag skulle vilja ha en termometer som jag kan kolla temperaturen i bilen när man lämnar hunden i den så man har koll så det inte blir för varmt eller kallt för jycken, tex i mobilen.
Finns det och var köper man en sådan?
Har du Truma/ALDE värmare så finns det ju superbra styrfunktioner med bland annat temp angivelse. Kräver ett SIMkort men endast SMS så kostnad försumbar i längden.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Lösning

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Så här ser det ut i drift.
Den varnar för låg temp och för hög temp. Det kommer också ett alert när temperaturen återigen ligger inom gränserna. Är mycket nöjd. Kommer att komplettera med fler sensorer med tiden.
Här finns flera sensorer:
D241644C-B6A9-478C-91C4-64CF666DD18A.png
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Just nu kör jag med nätadaptern men ska köra den på 12v så småningom, även routern ska gå på 12v är det tänkt. Nån som har något förslag på en billig och bra 12-12 volt adapter? Är inte säker på om de klarar spänningstopparna från laddsystemet.
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Toppen