• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teneriffa

F

F.d. 25142

Guest
Jag befinner mig på Teneriffa (inte med husbil) och undrar om någon är här med husbil nu? Eller om någon vet var man kan stå med husbilen. Jag ska göra ett reportage om detta och behöver info.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Teneriffa

a20130101_134247.JPG

Ställplatsen vid Playa Jardin i Puerto de la Cruz.

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029

Är det någon som vet vad det kostar att stå där ?
Kostnad för att komma med färjan till Teneriffa ?
Med vänlig hälsning
UR13

F

F.d. 25142

Guest

Jag har varit på den ställplatsen som bilden visar. Är ingen ställplats direkt, bara en parkering och kostar alltså inget såvitt jag kunde utröna. Än så länge ganska tomt där. Några spanska husbilar och en tysk häromdagen.

Alldeles nära finns en organiserad ställplats: Caravaning Club Chinec. Inhägnat och rätt okej tycker jag. Det kostar 7€ per dag. Ska man stå där länge kan man förhandla sig till ett bättre pris. El tillkommer, glömde fråga om priset för el. Ska tillbaka och kolla, men elen ligger vanligtvis på 3-4€ här.

Färjepriserna har jag ännu ingen koll på.

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029

Tack till er som lämnat info i detta ämne
Med vänlig hälsning
Ulla

F

F.d. 25142

Guest

Jag träffade ett brittiskt par som kom igår och står på "ställplatsen" i Puerto de la Cruz för andra året i rad. Läs i Husvagn & Camping framöver. Jag ska kolla lite fakta innan jag kan skriva mer. Kan bara säga att Teneriffa är inte fel för några vintermånader. Trodde inte jag skulle känna så!

Bobo Jonilson/alias Dumle

Toppen