• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Tempsensor Hymer

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
401
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon som vet var Utetemp. sensorn på Hymer sitter. Den går till Displayen DT201 och visar +60 grader i Displayen.
Bilen är en Hymer B614 2006.

Mvh Pelle B
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Det kan säkert variera på olika modeller.
Ett tips om det är Aldes kompaktpanna:
Givaren är då ansluten till pannan och det bör gå att följa kabeln. Gissningsvis sitter den under golvet vid pannan ungefär.
(jag kompletterade min anläggning med en sådan sensor)
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Det låter mer som om det inte finns någon utesensor inkopplad. Vi har haft Hymer helintegrerade -98, -06, -12 och nu en 2018. Ingen av dem har haft utegivare inkopplad till Aldepanelen.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det låter mer som om det inte finns någon utesensor inkopplad. Vi har haft Hymer helintegrerade -98, -06, -12 och nu en 2018. Ingen av dem har haft utegivare inkopplad till Aldepanelen.

DT201, som nämns i det inledande inlägget, är inte en ALDE-panel utan en HYMER-panel (tillverkad av Schaudt).

Pålle
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
401
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Hej! Det låter lovande.... Har du något pris resp. artikelnr.? Är det Hymer originaldel? Tack.


Det är inte original. Jag kopplade in en potentiometer och läste av värden vi olika temperaturer som visade sig på displayen. Brukar var ett NTC eller PTC motstånd. Man läser då av vid 25 grader C och kan då hitta rätt.
 

MilleMange

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Västerås
HBK-Nr
29511
Medlemskap
2024


Det är inte original. Jag kopplade in en potentiometer och läste av värden vi olika temperaturer som visade sig på displayen. Brukar var ett NTC eller PTC motstånd. Man läser då av vid 25 grader C och kan då hitta rätt.
 
Toppen