F
F.d. 25057
Guest
Tänkte köpa / montera en temp.mätare för att se ute temperaturen, men var ska jag sätta givaren ? någon som har monterat en? Har en Adriatik - 07a
mvh. Guy
mvh. Guy
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för alla tips, visste inte det fanns trådlösa mätare, om man placerar givaren i gasolkofferten , vad tror ni om det ?
Guy
En fråga till LasseF du säger att du koppla in den på ett 12volts uttag men var ner och titta på Clas Olsson och den adaptern ger ju bara 6volt ut hur har du fixat det?
mvh Rolle-car
Letade efter en klocka att sätta i husbilen som man kan se även på natten utan glasögon och fann denna:
Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag
Tyckte att den var lite för ljusstark så jag satte 2 lager solskyddsfilm över displayen och då stör den inte nattetid.
Kastade bort nätadaptern som medföljde och kopplade in klockan i 12-Volts TV-uttaget. Tar därför ingen ström när jag slår av el-blocket med strömbrytaren för bodelen (bo-delen).
Monterade klockan i skarven mellan överskåp och tak så att vi kan se den, när vi ligger i slafen, genom att bara lyfta lite på ena ögonlocket...;-)
På köpet fick vi både inomhustermometer och en trådlös utomhustermometer som man kan placera var man vill. Jag har fäst min avkännare under alkoven, kanske inte en optimal placering men MB:n har en originalgivare under/bakom främre stötfångaren som man kan jämföra med.
Har ännu inte behövt byta batteri i den trådlösa sändaren och det är nog snart två år sedan jag monterade den...
Klockan går dessutom alltid rätt och behöver inte ställas in eftersom den är radiokontrollerad...
Mvh
Lasse