• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teltonika rutx50

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025
Har någon lyckats köpa RMS credits till Teltonika:n? Vid utcheckning kommer jag inte vidare utan att ange ett VAT nummer vilket jag som privatperson inte har. Det står att det är frivilligt att ange VAT, men jag kommer inte vidare. Vad värre är, de svarar inte på mail.
Tips?
Det finns ett användarforum också, föreslår att du testar där
Min uppfattning är att Teltonika är väldigt aktiva där

Road4s

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
26376
Medlemskap
2025
Har någon lyckats köpa RMS credits till Teltonika:n? Vid utcheckning kommer jag inte vidare utan att ange ett VAT nummer vilket jag som privatperson inte har. Det står att det är frivilligt att ange VAT, men jag kommer inte vidare. Vad värre är, de svarar inte på mail.
Tips?
*** LÖST ***
Dock inte utan problem. Det går inte att köpa "Credits" på Teltonikas egna website som privatperson och de svarar som sagt var heller inte på mail. Jag fick istället ett tips är på Husbilsklubben om var man kan köpa det: https://www.digikey.se/sv/products/detail/teltonika/RMSMP0500000/24366645
Det tog några dagar efter beställning tills jag fick mina "credits".
Värt att notera: När man beställer hos dem så måste man välja med vilken transportör man vill få leveransen genom men leveransen (från USA) kommer digitalt och "sätts in" på ditt Teltonika konto. Väl där måste man själv aktivera credits mot din router. Lite omständligt men det funkade iaf som privatperson.

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
*** LÖST ***
Dock inte utan problem. Det går inte att köpa "Credits" på Teltonikas egna website som privatperson och de svarar som sagt var heller inte på mail. Jag fick istället ett tips är på Husbilsklubben om var man kan köpa det: https://www.digikey.se/sv/products/detail/teltonika/RMSMP0500000/24366645
Det tog några dagar efter beställning tills jag fick mina "credits".
Värt att notera: När man beställer hos dem så måste man välja med vilken transportör man vill få leveransen genom men leveransen (från USA) kommer digitalt och "sätts in" på ditt Teltonika konto. Väl där måste man själv aktivera credits mot din router. Lite omständligt men det funkade iaf som privatperson.
jag fick mina credits efter 45 min på mail från Itel . Bra det löste sig för dig

Toppen