• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teltonika rutx50

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Allt finns i inställningar i routerns meny, skriv 192.168.11 i webläsaren .
Inställningarna är mycket omfattande så det är bara att leta, jag använder 5 detta ger bättre hastighet.

Anki&Björn

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17863
Medlemskap
2025
Tack för info olof, jag har ett Mill värme element som kräver 2,4 wifi för att installeras i Mill appen och även musfälla som kräver detta. Med vänlig hälsning, Björn

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Routern borde verkligen kunna köra ut wifi i båda frekvenserna samtidigt, så har jag det på min Nighthawk I husbilen, vissa apparater föredrar 2,4GHz,
T.ex går jag bort en bit från husbilen så växlar min mobil ner automatiskt från 5GHz till mitt 2,4 wifi, är det inte automatiskt i routern så borde det gå att ändra i inställningar.

Anki&Björn

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17863
Medlemskap
2025
Routern borde verkligen kunna köra ut wifi i båda frekvenserna samtidigt, så har jag det på min Nighthawk I husbilen, vissa apparater föredrar 2,4GHz,
T.ex går jag bort en bit från husbilen så växlar min mobil ner automatiskt från 5GHz till mitt 2,4 wifi, är det inte automatiskt i routern så borde det gå att ändra i inställningar.
Tack Peter det ska jag testa, annars får ja plocka ur routern och ta med den till någon som kan hjälpa mig att gå in och ändra, undrar om man kanske kan gå in Rms appen och ändra själv

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025
Har en RUTX50
Båda banden går att använda samtidigt
Väljer man avancerat ( uppe högra hörnet ) har man fler alternativ
Om provknappningen går överstyr så återställ mekaniskt på routern