• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Teltonika RUT951

pelle_andersson

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
36268
Medlemskap
2024
Jag har installerat en router med takantenn av märket Teltonika. Nu tappar den kontaken med mina enheter som ej ser routern. Den är väldigt långsam också. Uppfattar det nästan som att det blir när man byter namn/lösenord på den. Vet nån vad felet kan vara?

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
När enheten(erna) tappar kontakten har du kollat ifall de plockar upp någon annan WiFi sändare i närheten? Hastigheten styrs även av hur många andra användare som är uppkopplade på nätverksroutern i området.

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag har också den routern på några övervakningskameror på en plats där mottagningen är urusel.
Den routern är känd för att fungera under usla förhållanden, nackdelen är att den är väldigt långsam....

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Jag har satt en antenn på routern för trafik i husbilen. Upplever att det blev mycket bättre inne och med bibehållen styrka utanför.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Jag installerade en Teltonica med yttre antenn. Fick lämna tillbaka den då den var väldigt långsam. Försäljaren sa att den är byggd för kommersiellt bruk där man kräver en robust router där hastigheten inte har någon väsentlig betydelse.

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Jag installerade en Teltonica med yttre antenn. Fick lämna tillbaka den då den var väldigt långsam. Försäljaren sa att den är byggd för kommersiellt bruk där man kräver en robust router där hastigheten inte har någon väsentlig betydelse.
Har varit ute i Europa nu 6 månader, vår Teltonika är helt perfekt. Har även yttre antenn.har en Rut 951…

Senast ändrad:

Flurken

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
35965
Medlemskap
2024
Har den dyrare X50 (som är alldeles för dyr och ej går att motivera) som funkat ganska bra. Vägrade roama i Danmark. Kompisen köpte 951 som är mycket långsammare och småstrular hela tiden med uppkopplingen. Jag är lite besviken med tanke på priset, han med.

Toppen