• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teleskopstege ?

J

Jarn

Guest
Läste en test av teleskopstegar i senaste numret av Vi Bilägare.

Då kom den där "bra att ha till husbilen" känslan fram.

Den modell som de tyckte var mest vridstyv och prisvärd var en modell som heter Telesteps Red Line.

Är det någon här som har erfarenhet o synpunkter på om det är ett bra tillbehör ?

Såg att den kostar 1795:- hos Clas O.

Kan även köpas här billigare på nätet:
Telesteps 50133 Red Line Telescopic Ladder 3.3m with Free Carry Bag

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Teleskopstege ?

Har hatt en Telesteps Pro i 10 år, meget praktisk og stabilt svensktilverkad produkt.
Den orginale er i dag Telesteps Black line. Telesteps
Telesteps || Red Line for den engelske siden som beskriver "billigutgaven" Redline.

F

F.d. 53012

Guest

Är kanon, men tyvärr ej så ofta använd men mycket bra att ha. Det finns ett Kinesiskt ordspråk som lyder, när man äger tusen saker så äger sakerna dig. Så man är inte sig själv alltid. Ligger väl på runt en 1100 prylar innan julafton.

Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Denna stege använder jag i Husbilen och den är väl en kopia:
Teleskopstege inkl. klämskydd - Biltema

Men jag tog bort gummikuddarna för deras funktion är tveksam och stegen tog mer plats. Duger bra och är tillräckligt stabil till det man behöver göra med husbilen. Rörisolering runt de övre pinnarna skyddar husbilen från skavmärken.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag har en teleskopstege ej biltema den fungerar jättebra jag skaffade rörisolering 60invändigt och trär över rören så skaver den ej bilen toppen bra mvh håkan
:santa1:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Denna stege använder jag i Husbilen och den är väl en kopia:
Teleskopstege inkl. klämskydd - Biltema

Men jag tog bort gummikuddarna för deras funktion är tveksam och stegen tog mer plats. Duger bra och är tillräckligt stabil till det man behöver göra med husbilen. Rörisolering runt de övre pinnarna skyddar husbilen från skavmärken.

Jag har också denna stege från Biltema, köpte den som är 3,2 m. Jag är verkligen helnöjd med den, har inget minus att säga!

God Jul
/Annette

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Vi köpte Teleskopstegen "Proff Line" på Jula och den finns i 2 storlekar - antingen 3,2 meter lång och kostar då 1.199:- eller den vi köpte, som är 3,8 meter lång och kostar 1.499:-.

Vi är mycket nöjda med denna teleskopstege och kan varmt rekommendera den !!!

Bosses och Gerds husbilsresor

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Skal en ha bedre enn Jula så er det orginalen den svenske Telesteps, men den koster 3 ganger så mye. Har selv i løpet av 10 år slitt ut en Telesteps, den hadde ikke godt av å bli brukt på stranden i Bolnuevo :D. Har nå en av de lange Jula - litt mer fikling når en skal ta den ned, men enklere å bruke med mindre enn maks utdrag - noe orginalen ikke var konstruert for.

Har her i Australia en som er nesten identisk med Jula sin korte.

Vekten på 7 kg for den korte og 8 for den lange er ikke ille.

Kjøpte til en lengde rørisolasjon fra Jula som jeg setter på når jeg skal bruke stigen mot husbilen - perfekt!

F

F.d. 50037

Guest

Vi har stegen från Jem & Fix 3,2 m. Väger endast 8.5 kg, kvalitet helt ok räcker dom få gånger man är på taket.

Toppen