• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teleskåpstege

F

F.d. 29841

Guest
Tack 481 för lånet av din teleskåpstege så jag kunde borsta bort all snö från HB.-taket.
Det är nu -5.5 grader i Mora och lite sönfall.
Ska köpa en teleskåpstegen. den tar ju ingen plats.Det är säkert flera här som kan intyga att den är perfekt att ha med sig i HB:n
/Vidhem

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Teleskåpstege

Min svenskproduserte Telesteps er nå nesten 10 år, super sak å ha med i husbilen. Mye bedre enn en fastmontert stige bak på bilen.

Ved vintercamping følger det med i bilen en plast snøskuffe (fra Biltema) - utmerket til fjerne snø fra taket.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Telskopstegar är väl tunga. Vad vägen en sådan, ungefär?

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Orginalen hadde en vekt på 7,0 kg for 3,3 m utgaven.

Dagens modell for proffbruk veier 10 kg for 3,3m og 12 kg for 3,8m i følge Telesteps

F

F.d. 18508

Guest

Tack 481 för lånet av din teleskåpstege så jag kunde borsta bort all snö från HB.-taket.
Det är nu -5.5 grader i Mora och lite sönfall.
Ska köpa en teleskåpstegen. den tar ju ingen plats.Det är säkert flera här som kan intyga att den är perfekt att ha med sig i HB:n
/Vidhem
Du skulle köpt en "sommarbil" istället så hade du ju sluppit allt det där jobbet..

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

zkidor - du har en bedre vinterbil enn vidhem - har du stege med i bilen?

F

F.d. 18508

Guest

nej ingen stege, -skratta inte,håller jag in magen så kommer jag faktiskt fortfarande upp på taket genom takluckan i sovrummet..

fast det är alltid nåt man vill fixa med så jag ställer dock in
den imellanåt och tinar av den ändå..

F

F.d. 29841

Guest

Nej, NEJ, ORSA har en sån där HB som man sätter ett täcke över framrutan.DET enda täcke vi har på en NORDIC är snötäcket på taket.
/Vidhem

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har Biltema stegen mycket bra .

Sen har jag nu märkt att det blir mycket mindre is på taket sen jag monterade tillskurna liggunderlag och tryckte upp i takluckorna .
Jag har ju ca 5-7 grader i husbilen och det blir väl varmt på tackluckorna som då smälter snön.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Jag köpte en teleskopstege på Biltema för 990:-:).Det står 9kg på paketen.Claes O.tar 1795:- för sin.Båda 3,3meter.Som stge funkar den perfekt.
Anders.B

Senast ändrad:
Toppen