• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telemast har blåst ner

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Masten blåster ner och risk finns att den ramlar ner från hyreshuset,ringde 112 de var inte intresserade,ring kommun sa de,vad ska man göra?


20200402_173349.jpg
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Ringa kommunen eller det bostadsbolag där masten ligger( om inte samma), alternativt den som äger masten, om enskilt företag.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Vem som äger masten kan vara svårt. Journummer till huset brukar stå i farstun i portuppgången.
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Känns bara konstigt att 112 inte är intresserad om masten kan falla ner och skada människor och egendom
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Njae, kanske inte. Känns inte så prioriterat. Men det är ju bara att ringa fastighetsägaren och påtala detta.
Jag vet inte vilken adress det är och det verkar som du inte själv bor där, men den tiden vi skrivit här så kan man samtidigt googla fram vem man skall ringa kan jag tänka mig
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Jag hinner tyvärr inte googla (om det var menat att jag skulle göra de)t. Är i Belgien och arbetar
 
W

Weckman

Guest
Jag hinner tyvärr inte googla (om det var menat att jag skulle göra de)t. Är i Belgien och arbetar
Han vill nog bara att du springer ner i trapphuset och kollar vem som äger fastigheten. Behöver inte ens Googla. Jobba på i Belgien
 
Senast redigerad av en moderator:

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Detta företag vill nog veta om deras kunder kommer att skadas av nedfallande antenner och mast.
Fonus ligger ju på den adressen också. Dom borde veta vem som äger fastigheten.
Man ser masten på bilden från Googlemaps.
 

Bilagor

  • Storgatan.jpg
    Storgatan.jpg
    60,8 KB · Visningar: 61

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Nå skal det mye til før antennene faller helt ned skulle tro det er 2 tykke coaks kabler skrudd fast i bunnen på hver segmentantenne.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Känns bara konstigt att 112 inte är intresserad om masten kan falla ner och skada människor och egendom
Järnskrotet kommer inte längre, det hänger i alla sina kablar. Men det är inte lätt att veta. Alternativet är att skita i det som jag numera gör. Troligen så har operatörens egen utrustning upptäckt att det inte fungerar längre. För några år sedan passerade jag en bevakad järnvägsövergång som blivit trafikfarlig. Ringde inte 112 utan 114 14 och satt i telefon i säkert trettiofem minuter tills en röst säger att om jag lägger på så kommer jag att bli uppringd. Än idag så är där ingen som har ringt! Vad har hänt med mitt land?
 
Senast ändrad:
Toppen