• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Teknisk beskrivning McLouis252

Ebbeståhl

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
758
Medlemskap
2024
Efter läckage i duschkranen med svårighet att byta den finns funderingar om att montera en avstängningskran på varm-och kallvattentillförseln till duschen. För att hitta rätt slang under tvättstället önskar jag finna en teknisk beskrivning över vattenledningsdragningen. Har någon något tips eller någon länk ?

Ebbeståhl

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
758
Medlemskap
2024
Sv: Teknisk beskrivning McLouis252

Efter läckage i duschkranen med svårighet att byta den finns funderingar om att montera en avstängningskran på varm-och kallvattentillförseln till duschen. För att hitta rätt slang under tvättstället önskar jag finna en teknisk beskrivning över vattenledningsdragningen. Har någon något tips eller någon länk ?

Har själv listat ut att rördragningen går till köket och därifrån en kall- och varmvattenledning till duschen. Skall man sätta en avstängniongskran bör den alltså sätta under diskhon. Förhoppningsvis går det att finna en packning( 3 packningar i samma) så att man slipper ovanstående åtgärd.

F

F.d. 1478

Guest
Sv: Teknisk beskrivning McLouis252

Har själv listat ut att rördragningen går till köket och därifrån en kall- och varmvattenledning till duschen. Skall man sätta en avstängniongskran bör den alltså sätta under diskhon. Förhoppningsvis går det att finna en packning( 3 packningar i samma) så att man slipper ovanstående åtgärd.

Jag förmodar att det är insatsen i kranen du menar? Kolla på kama eller närmsta husbilsförsäljare, det är vanligt att o-ringarna brister i dessa och finns därför på hos de flesta försäljare. Det är samma sort som sitter i alla kranar i din bil. Lycka till.

Toppen