• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tejpa fast div små plock i HBen?

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Nån som provat denna tejp :
Monteringstejp Super - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

Tänkte tejpa upp min back kamera då sugproppen alltid släpper i värmen och är i vägen för jalusierna på kvällar.

Tror ni den håller om jag sätter den på vänster sidan på instrumentbrädan, och om jag säljer bilen går det få bort den utan att skada instrumentbrädan?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tejpa fast div små plock i HBen?

Har använt den till brandvarnaren i taket för att slippa skruva, inte testat om
det går att ta bort men sitter bra iaf.
/Pelle

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Använd kardborre-band så är det lätt att tillfälligt ta bort eller flytta föremålet.

F

F.d. 25867

Guest

Hur tänker du? Vad fäster du kardborrebandet med?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Det hade jag före och det höll inte länge det släppte från taket, det finns magnetband med klister på en sida har det på utetempmätaren den har suttit i ett år nu på utsidan och vi har kört de värsta grusvägar med potthål och den sitter så fint kvar än.

Heter magnetlist och finns hos clasolsson

/Pelle

Senast ändrad:

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Tror du den håller en backkamera skärmen alltså?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Tror du den håller en backkamera skärmen alltså?

Jag satte en bit på bilen och en på tempgivaren för att kunna byta batteri senare och jag får ta i som attan för att få isär det, och den sitter i ur och skur på utsidan framför backspegeln har trott många gånger att den skakat loss men den hänger med än kanske blir för tungt med backkamera såg att det fick dåliga betyg i recensioner hos clasolsson. :D
Är nästan säker på att jag har dubbelhäftande tejp på min backkamera, var husvagnscenter som monterade den.
/Pelle

Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Ville inte testa "No-Name" så jag körde med "No more nails" montagetape från Kjell & Co, dom har även en 3M. Bl.a brandvarnaren sitter med den tapen.

Till backkameran köpte jag först en Brodit Proclip monteringsbygel till A-stolpen (mitt sugproppfäste ramlar också ner hela tiden).

804999.jpg

På den skruvade jag en Brodit universal kulled.

215453.jpg

På den limmade jag fast hållaren till backkameran med smältlim. PL400 fungerar ännu bättre om du vill ha den permanent limmad.

Vill man inte ha fästet på A-stolpen p.g.a gardiner etc. så finns det ett till fäste till vänstersidan (där sitter min mobil).

803878-4.jpg

Dålig bild på backkameran, kom på att ta ett foto när jag kört in husbilen på logen :oops:

Peter :)

Bilagor

• DSC_0054.JPG
    DSC_0054.JPG
    1,5 MB · Visningar: 10
Senast ändrad:

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Var på CO idag men de sa att den magnet tejpen inte biter på sig själv, det skulle va mot poler för det.
Då sprack ju min inte om att sätta en remsa på brädan och en på backkamera fästet och vips så skulle det funka!

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Var på CO idag men de sa att den magnet tejpen inte biter på sig själv, det skulle va mot poler för det.
Då sprack ju min inte om att sätta en remsa på brädan och en på backkamera fästet och vips så skulle det funka!

Ska kolla med kompisen vart han köpte, dom fungerade iaf.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Magnetlisten var köpt hos clasolsson när man klippt av en bit och satt den på plats klipper man en bit till och den ska vändas 180 grader då fäster den mot den första.
Han trodde att det skulle bli för svagt, kanske det bredaste listen kan fungera men inte troligt sa han.

/Pelle

Toppen