• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tec

F

F.d. 26625

Guest
Någon här som är bra på Tec ? vi har köpt en Liberty 630 2005 och är nyfikna på lite fakta.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Tec

Det enda jag känner till är att HusvagnsSvensson i Lidköping säljer dem, men det visste du säkert innan.

F

F.d. 7597

Guest

Hej, på er och grattis till nya husbilen. Vi har också en TEC men om vi kan vara till nån hjälp vet jag ju inte, det beror på vad du vill veta. Men jag hjälper gärna till med det jag kan. Hälsningar Roland.

F

F.d. 26625

Guest

En fundering är utrustningen våran är en Protec 630 G sen finns det freetec vad är skilnaden ?
våran har isolerade vatten tankar är det orginal ?

F

F.d. 50016

Guest

Vi har en TEC 06:a på Ford och är än så länge väldigt nöjda med den. Det är ju ett lågprismärke men jag tycker att man får mycke för slantarna. Du skriver att eran TEC- modell heter Liberty. Mig veterligt är det väl systermärket LMC som har denna modellbeteckning.

Vi och några andra TEC-ägare besökte TEC/LMC fabriken Sassenberg i maj månad och fick då en guidad tur i fabriken. Där bygger man bilar och husvagnar på löpandebandprincip.

Tror det var i septembernummret av husvagn och camping där det fanns en test av bl.a LMC husbil.

TEC och LMC är i stort sätt identiska fast LMC är något dyrare.

Toppen