• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TEC Tower med grill

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Har tittat runt på nya bilar (endast Carthago och Niesman som är intressant) och ingen verkar ha grill i sina ugnar på TEC Tower.
Har fått till svar från Mälarcamp på Niesman att det är en extrabeställning.
Min fundering är ni som har nya bilar som 2014, har ni verkligen inte grillfunktion?

Tittar man i ugnen så är den helt slät i taket på dessa bilar.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: TEC Tower med grill

Ok, då vet jag. Tack Rolandn

Helt otroligt på dessa två premiumbilar att över huvudtaget sälja utan grill. Min åsikt.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har du sett på opsjon listen? Det er der du spesial tilpasser disse biler.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Visst finns det på listan men alla bilar jag tittat på som är nya från Niesman saknar grillfunktion. Även Carthago. En säljare uttryckte tydligt att det va grill i ugnen fast den saknades och det va på en treaxlad Niesman som hade bra med utrustning.

Tycker det känns snålt på en demobil i den här klassen. Nu synar jag mycket noga och jämför med min Eura och kan redan nu säga att Eura står mycket högt i byggteknik och utrusning. Man blir minst sagt förvånad när Niesman säljer bilar med plasttoalett 2014.

Men ändå så står valet mellan Carthago E line 50 och Niesman 76E. Men det brottskar inte, vill gärna se hur 2015 ser ut.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Den här kominationen TEC Tower med ugn är den jag har lite funderingar om.
Om man tittat på Dometics hemsida finns inte kombinationen med ugn. Alltså, är ugnen en lös del som kan bytas ut?
Och om den är lös vilket märke är det? Den finns inte på Dometics hemsida.

Produkter - Dometic

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    218,3 KB · Visningar: 8

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er RMT 7855 L og RMT 7851 L som er produktnummerene for Tec Tower 175 liter, har ikke funnet utgave med grill. Siste siffer 5 er AES, 1 er MES. Bytter en ut 8 med 6 får en et mindre skåp 150 liter. RMT er koden for skåp med ugn.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja, men det finnes RM utgaver med samme kyl/frys utan ugn. Men det å finne en ugn i 525 mm bredde og passende dybde er vanskelig om en vil bygge en tilsvarende selv.

Toppen