Efter min förra sträng var Allente tvungen att uppdatera min CI modul och tvillingkort.
Då fick jag in hela mitt Large abonnemang hemma på gärden, frid o fröjd!
När vi efter några dar åker till Västeråstrakten får vi inte in en enda kanal, verkar inte hitta Thor!
Försöker igen i 2 dagar med bra sikt, inga kanaler.
När vi sen försöker hemma på samma plats som första gången får vi in en del kanaler, 1, 2, 4 film, 4 Guld m.fl. samt längre upp på listan ligger det fel kanal på andras kanalplatser, 41: Kunskap på 40: 4 Fakta, Barnkanalen på annan plats osv.
TV4 finns med vid en del sökningar men det finns ingen bild, "Ingen information" står det.
Allente har skickat ny signal enligt tel. igår till CI modul och kort, ingen skillnad!
Dom hittar inga fel hos dom utan skyller på min Oyster anläggning.
Vika inställningar ska det vara vid sök, LNB, transponder, osv.
Funderar på att göra en Fabriksåterställning.
Kan det ställa till mer problem eller törs man göra det?
MVH Tussan / Göran S.
Då fick jag in hela mitt Large abonnemang hemma på gärden, frid o fröjd!
När vi efter några dar åker till Västeråstrakten får vi inte in en enda kanal, verkar inte hitta Thor!
Försöker igen i 2 dagar med bra sikt, inga kanaler.
När vi sen försöker hemma på samma plats som första gången får vi in en del kanaler, 1, 2, 4 film, 4 Guld m.fl. samt längre upp på listan ligger det fel kanal på andras kanalplatser, 41: Kunskap på 40: 4 Fakta, Barnkanalen på annan plats osv.
TV4 finns med vid en del sökningar men det finns ingen bild, "Ingen information" står det.
Allente har skickat ny signal enligt tel. igår till CI modul och kort, ingen skillnad!
Dom hittar inga fel hos dom utan skyller på min Oyster anläggning.
Vika inställningar ska det vara vid sök, LNB, transponder, osv.
Funderar på att göra en Fabriksåterställning.
Kan det ställa till mer problem eller törs man göra det?
MVH Tussan / Göran S.