• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tappat 400 000:- på 6 år!

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Tappat 400 000:- på 6 år!

Ta kontakt med Kvarndammen.(www.kvd.se) Det gjorde jag. ...
Killen på Kvarndammen tittade på sin statistik och föreslog ett lägre pris som jag skulle gå ut med vid en auktion./QUOTE]

Prova kan man ju alltid, men när skulle sälja min Audi Q5:a kontaktade jag de för skoj skull och de tyckte jag skulle lägga ett reservationspris som var 70.000kr under vad jag fått i inbytespris :mad:. Tror ni de fick sälja min bil? Knappast...

Seglaren46

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
19916
Medlemskap
2025

Många intressanta aspekter i denna tråd. Som vanligt i forumet. Jag blir intresserad av Tyskland och skall kolla på mobil.de tror jag det var. Eftersom jag handlar kontant, kanske det är ekonomiskt försvarbart. MEN, finns det någon på forumet som kan rekommendera någon handlare?? Seriöst. Hur vet jag att mätaren inte är "skruvad" t.ex.?? Tacksam för alla svar. Nästan alla i alla fall.:))

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

MEN, finns det någon på forumet som kan rekommendera någon handlare?? Seriöst. Hur vet jag att mätaren inte är "skruvad" t.ex.?? Tacksam för alla svar. Nästan alla i alla fall.:))

Rekommenderar dig att starta en ny tråd i ämnet. Håller du dig till nyare bilar så behöver du inte oroa dig för skruvade mätare. Det är inte miltalen som dödar en husbil.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Många intressanta aspekter i denna tråd. Som vanligt i forumet. Jag blir intresserad av Tyskland och skall kolla på mobil.de tror jag det var. Eftersom jag handlar kontant, kanske det är ekonomiskt försvarbart. MEN, finns det någon på forumet som kan rekommendera någon handlare?? Seriöst. Hur vet jag att mätaren inte är "skruvad" t.ex.?? Tacksam för alla svar. Nästan alla i alla fall.:))

Sök på forumet så kommer du att finna flera tips på bra hb-handlare i Tyskland.

"Skruva mätare" är olagligt i Tyskland med straffpåföljd, samma i USA, och säkert andra länder, att finna ett sådant fordon i Tyskland är svårt,
dock inte i Sverige, där det inte är olagligt.

Hittar du ett importfordon med skruvad mätarställning, är oftast en svensk inblandad.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag skulle tro att risken med "skruvade mätare" är obefintlig bland dom väletablerade firmorna. Att ertappas kostar mer än dom ynka tusenlappar dom kan tjäna. Att vara väletablerad & välrenommerad är ju det dom lever på.

Bennie

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Här kan man säga att det är en urspårad tråd.Varför inte starta en tråd med
rätt rubrik???
HaDe Hasse:mcride:

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

På kvd är ju alla affärer på auktion. Jag bestämmer ju själv vad jag vill ha som reservationspris.

F

F.d. 30354

Guest

Skit samma...Det är bara pengar.Oj...Tråkigt att det är så stor värdeminskning..:(

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Bästa affären måste väl vara att köpa en bra husbil och behålla den , dagens bilar rullar utan större problem 20000 mil om man sköter om den ordentligt att kuta åstad och byta ideligen kostar mycket pengar. Att byta bort en husbil som knappt är inkörd tycker jag är ekonomiskt vansinne , första ägaren tar alltid största smällen. :spinny: :spinny:

Klaus & Loui

HBK Medlem
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025

Titta på
Gebrauchtwagen und Neuwagen bei AutoScout24
eller mobile.de – Gebrauchtwagen und Neuwagen – Deutschlands größter Fahrzeugmarkt
I Muenchen finns ett Caravancenter, flera handlare under samma "tak", i Muehlheim an der Ruhr finns "die Caravanmeile" an der Bundesstrasse 1, handlare efter handlare. Du kan googla på texReisemobile+ Hannover eller Dortmund, eller vilken stad i Tyskland som helst. Vi har köpt i Tyskland och även i Sverige. Ibland behöver man inte resa långt för att hitta det man är ute efter. Att hitta rätt bil i Tyskland är sannolikt mycket troligare än hemma i Sverige.
:yes:

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025

Har ett färskt exempel: KABE WT -06 körd 8000 mil.( Mycket välvårdad om jag får säga det själv!) Vid inbyte är jag erbjuden 450. 000:- Detta ger en årskostnad på 30.000:- för de tio år vi haft bilen. Per mil ca 38:-

(Anm.Utan inbytesbil hade jag säkert fått ett bättre pris på den nya!)

Efter att ha funderat på vad en ny bil skulle ge oss, förutom att den är just nyare, har vi beslutat att köra vidare med vår gamla bil!!! Bodelen är som ny och vår verkstad har garanterat att den FIAT-motor som sitter i vår bil utan problem kan gå minst 25.000 mil. Hoppas att de har rätt! Om inte finns det flera hundra tusen kronor att reparera för!
ORVAR
Nöjd Kunglig KABE-ägare sedan många år.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Har ett färskt exempel: KABE WT -06 körd 8000 mil.( Mycket välvårdad om jag får säga det själv!) Vid inbyte är jag erbjuden 450. 000:- Detta ger en årskostnad på 30.000:- för de tio år vi haft bilen. Per mil ca 38:-

Efter att ha funderat på vad en ny bil skulle ge oss, förutom att den är just nyare, har vi beslutat att köra vidare med vår gamla bil!!! Bodelen är som ny och vår verkstad har garanterat att den FIAT-motor som sitter i vår bil utan problem kan gå minst 25.000 mil. Hoppas att de har rätt! Om inte finns det flera hundra tusen kronor att reparera för!
ORVAR

Så är det ju en Kabe.:):)

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

ORVAR

Skulle du köra slut på motorn efter 25000 mil kan du säkert köpa en ny motor för mindre pengar än vad en handlare skall tjäna på ett byte.:)

Toppen