• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tanto

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sitter nu i våran Hb på Tanto stellplatz. Skönt att komma ut. Suttit inne sedan Dec Hoppas ser andra snart.
Med vänlig hälsning,
Skoogis

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tanto

Suttit inne? Vad har du gjort då för någonting? Ligger inte Tanto i Sthlm? Fungerar den ställplatsen? Om man skulle hamna i trakterna, menar jag!

Jappe

F

F.d. 50038

Guest

Suttit inne!
Då borde du väl varit på Långholmen istället?

F

F.d. 58666

Guest

Mitt e mot dig Skoogis.
Sitta inne gör man endast för det är en massa snö för Hb:n att köra på vägarna.
Kanon väder och väglag från Ö:n idag.
Långholmen är korsdrag i dag, men Tanto är kanon att både att hitta till och bo på.

Räknade på Öland - Stockholm - Öland.
Hotell två (2) nätter billigast i Bromma 1600:- buss tur o retur Öland 2 pers 1200:- sedan åka tåg och tuben i stan fram och åter flera gånger i två dagar!!!!!!!!

Vilken tur att Tanto finns och husbilen är uppkoplad hemma.
"linkan" o Kamilla :):):)
solen och vindarnas ö

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej Skoogis!

Jo, ja undrar om man måste boka plats på Tanto, har tänkt att åka till Stockholm på påsk. Har hört att Långhomen ej är öppen ännu.

ha en fortsätt trevlig helg. :yes::wub:

F

F.d. 1565

Guest

Jag bor 400 meter från ställplatsen i Tanto och har bilen på gatan utanför där jag bor vintertid och betalar 700 mån för det.
Sommartid har jag bilen ännu närmare ställplatsen i Tanto då båtklubben ligger ett par hundra meter nedanför, båtarna ligger i sjön och varvet är tomt. Plats några meter från Mälarens strand kostar 100:- i veckan med el, avlopp, kök m.m. ;)

F

F.d. 1565

Guest

Hmmmm....funderar.
Ska vi grilla söndag em?
Klubbens bryggor har sol till 18:00 ungefär.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

vi mail bokar.
snart är helgen slut, varit skön.
till och med fått sitta i solen och låssas sova.
Vi hörs
Skoogis

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hemsida index
Boka via mail eller tel, du får en kod till bom och toa/dusch, faktura kommer sen.
Mycket bra läge på denna stellplats , nära till buss,tunnelbana ,gångavstånd till affärer, restauranger mm.
Man behöver inte heller köra omkring mycket i stan , bara en liten bit på Hornsgatan och ett par hundra m på Ringvägen.

Toppen