• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tall Ships Races 2011 i Halmstad

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025
Ett stort arrangemang kommer att hända i Halmstad under nästa vecka, 4/8-8/8.
Se bifogad länk The Tall Ships Races 2011 - The Tall Ships Races 2011 [NS4 version]
Jag (Catrin) tog kontakt med de ansvariga för detta och min fråga var "Vad ska man parkera husbilar under denna helg?" För vi tänker nämligen själva besöka detta arrangemang och ha med oss husbilen:) Jag skickade detta mail i går(onsdag) och i dag fick jag ett svar.
Detta var svaret från kommunen klicka på länken
Visa bilaga Hej Catrin och tack för ditt mail angående parkering för stora husbilar under Tall Ships Races.doc
Karta över platserna klicka på länken
Visa bilaga Karta lämpliga husbilsparkeringar (1).pdf

Jag tackade för det snabba svaret men jag berättade också att vi husbilsåkare inte är intresserade av att ta in på camping utan att ställplatser är att föredra! Nu väntar jag med spänning på detta svar, för Halmstad kommun skulle verkligen kunna anlägga någon ställplats runt hamnområdet:)
Catrin

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Tall Ships Races 2011 i Halmstad

Kära Getingen!

hittar ni ingen bra plats så får 1 st husbil plats på vår gård (7min med buss). Den är reserverad till er. Vi hoppas dock också att komunen tar sitt förnuft till fånga.

Kram
Lovisa & Runar

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Hej jag fick denna karta som hjälp att hitta en plats att stå på!
Dock är det bara 24 tim på många bra platser.

De "Gule platserna" är tillfälliga under dessa dagar.

Kattegatt skolan verkar ok.
Fel sida av bron. men med cykel är den helt okey.

Ja titta på kartan, det är inte lönt att komma mitt i smeten med våra oftast stora bilar.

Parkeringsplatser i Halmstads centrum - Google Maps

Vi kanske träffas under folkfesten!
Stephan

BEN111

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2025

Under SM-veckan i ett 20-tal idrotter sista veckan i juni 2011 i Halmstad parkerade jag
husbilen antingen på Kategattskolans p-plats (rätt nära centrum) eller ute på Mac Donalds
vid E 6.
Lugnt och fint på Kategattskolan (vi var 3-4 st husbilar/husvagnar vissa nätter). Avgiftsfritt. P-platsen rekommenderades av bl a Turistbyrån.
Vid Mac Donalds var det en viss störning av närliggande trafik från E 6. 10-15 husbilar
och husvagnar de 2-3 nätter jag parkerade där.

Jag kommer också att besöka sailet i Halmstad 4-8 augusti 2011. Jag föreslår att vi
parkerar våra fordon på Kategattskolans p-plats. Därmed visar vi också de ansvariga
i Halmstad att det behövs en halvcentral p-plats för husbilar i Halmstad. Befintliga campingplatser är belägna ca 6-10 km från centrum.

Bengt

Toppen