• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Taksäng

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Hej
Har en ny köpt Carado T334 med taksäng som har fastnat.
Har pratat med Hymer som kan kolla på den dock dagen innan midsommar. Vill gärna inte vänta.
Är det någon som har haft samma problem?
Det finns en knapp som man kör åt sidan och den har varit fjäder belastad, är jag säker på. Nu är den lös.
Sängen sitter som berget.

Några tips? Skärbrännare kanske ;-)

Mvh Mattias
 

Micket68

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25057
Medlemskap
2024
Känt fel, bara skruva loss handtaget som var fjäderbelastat, det är en plastbit innanför som brukar ge med sig, sätt i en skruv istället., när du skruvat loss handtaget så kan du vrida runt låsningen och ser hur det fungerar.
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Känt fel, bara skruva loss handtaget som var fjäderbelastat, det är en plastbit innanför som brukar ge med sig, sätt i en skruv istället., när du skruvat loss handtaget så kan du vrida runt låsningen och ser hur det fungerar.
Tusen tack, du hade rätt den hade kuggat ur. Menar du att ersätta plasten med en skruv?
Mvh Mattias
 

Micket68

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25057
Medlemskap
2024
Hej.
Ja skruva in en skruv i plastbiten så håller den bättre än plast, ta en i passande storlek, kommer inte ihåg vad vad jag tog. Jag har inte bilen hemma så jag kan ta ett kort tyvärr.
 
Toppen