• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Taksäng som är kaputt

arvestar

HBK Intresserad
Kommun
Svenljunga
Hej min taksäng till min Knaus Skywawe 2011 har helt lagt av nu. Prövat att stänga av strömmen och sätta på, tryckt in båda knapparna osv. Instruktionsboken är otydlig var säkringarna sitter.

Så har två frågor egentligen:

1. Var sitter säkringen till taksängen?

2. Hur vevar man ner taksängen? Ingen snäll människa som kan skicka bild eller klipp hur man gör?

Tack på förhand

//Tommy

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025
Hej Tommy!

Jag har haft en sådan bil, och i garderoben har du ett antal säkringar du ska dra ut säkringen för taksängen vänta en liten stund och sedan sätta tillbaka säkringen. Då nollställer du sängen och det borde fungera efter det. Skriv gärna hur det går.

/Leif

PS. Om det funkar kan det väl vara värt 100kr och bli medlem och inte bara intresserad DS :)

arvestar

HBK Intresserad
Kommun
Svenljunga
Hej Tommy!

Jag har haft en sådan bil, och i garderoben har du ett antal säkringar du ska dra ut säkringen för taksängen vänta en liten stund och sedan sätta tillbaka säkringen. Då nollställer du sängen och det borde fungera efter det. Skriv gärna hur det går.

/Leif

PS. Om det funkar kan det väl vara värt 100kr och bli medlem och inte bara intresserad DS :)
Hej några veckor senare! Sökt och sökt och sökt efter var problemet var men idag så pillade jag lite på (givaren) tror jag det är som sitter vid sidan av taksängen och helt plötsligt så funkade den igen. Misstänker glapp som även husbilslandet trodde det kunde vara.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej några veckor senare! Sökt och sökt och sökt efter var problemet var men idag så pillade jag lite på (givaren) tror jag det är som sitter vid sidan av taksängen och helt plötsligt så funkade den igen. Misstänker glapp som även husbilslandet trodde det kunde vara.
Härligt arvestar. Vi gillar problemlösare! Nu får du väl ta steget ut och lägga den där hundringen och bli medlem! Du kommer att få stor nytta av oss men vi får minst lika stor nytta av dig. Tillsammans är vi en fantastisk felsöknings- och lösningsdatabas!

Toppen