• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Takräcke eller railers

F

F.d. 6081

Guest
Är det någon som vet var man kan få fatt i ett takräcke eller railers till våran husbil. det är en MB 508D/35 annars vet jag inte hur jag skall få fast en solpanel på taket..eller är det någon som är duktig med tig svetsen..

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Takräcke eller railers

Är det någon som vet var man kan få fatt i ett takräcke eller railers till våran husbil. det är en MB 508D/35 annars vet jag inte hur jag skall få fast en solpanel på taket..eller är det någon som är duktig med tig svetsen..

På våran husbil så är det plastprofiler som är limmade på taket som sedan solpanelen ligger i och detta för att det är tydligen inte bra att panelen ligger direkt mot taket .

Det verkar vara limmat med sikaflex .

---------------------------------------------------
Off-Topic. När man svarar och har IE8 så blir det även "citera" .. why ??
-------------------------------------------------

F

F.d. 6081

Guest

jo jag vet att den inte bör ligga direkt mot taket. det var därför jag vill ha upp den lite.

Har väl inte kollat alla möjligheterna än. jag valde väl det svåraste..haha

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Läs tråden Solpanel och Regulatorer, där finns flera exempel. Själv har jag 30mm 4-kant alu-rör som är limmade på taket och sedan är solpanelen skruvad i rören.

Toppen