• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Taklucka

Conny&Anita

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Nybro
HBK-Nr
15565
Medlemskap
2024
Hej jag har en taklucka som läcker in vatten vid veven på vår Adria Coral SLt 670 årsm. 10 har någon haft samma problem, och hur man kan fixa det. Conny o Anita
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej jag har en taklucka som läcker in vatten vid veven på vår Adria Coral SLt 670 årsm. 10 har någon haft samma problem, och hur man kan fixa det. Conny o Anita

Hej
Om takluckan är hel o fin, så är det förmodligen butylen( tätningsmassan) som har torkat ut och läcker.
Åtgärd= montera ur takluckan skrapa bort gammal tätmassa. Plasta in området där luckan har suttit, avfukta 24 timmar. Montera tillbaka takluckan med ny tätningsmassa.
Och vips så har du en tät lucka igen, i
+ 10år.
Vill du inte, eller kan inte. Så finns där mängder med verkstäder som gör detta dagligen. Få ett fast pris innan, så du inte blir skinnad.
Mvh Per
 

knabjalf

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
30847
Medlemskap
2024
Hade samma problem på vår Adria 670 SLL -11. Bakre luckan. Tur att den var i bra kondition, dom är dyyyyyra.
Lämnade in till en firma för att få garanti. Liten idé att greja själv när det finns proffs.
 

Conny&Anita

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Nybro
HBK-Nr
15565
Medlemskap
2024
Hej
Om takluckan är hel o fin, så är det förmodligen butylen( tätningsmassan) som har torkat ut och läcker.
Åtgärd= montera ur takluckan skrapa bort gammal tätmassa. Plasta in området där luckan har suttit, avfukta 24 timmar. Montera tillbaka takluckan med ny tätningsmassa.
Och vips så har du en tät lucka igen, i
+ 10år.
Vill du inte, eller kan inte. Så finns där mängder med verkstäder som gör detta dagligen. Få ett fast pris innan, så du inte blir skinnad.
Mvh Per
Hej jag tackar för svaret, det var vad jag anade. MVH. Conny
 
Toppen