• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

taklucka

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag använde Tec7, fungerar både som tätning lim, jättenöjd.
Fungerar även på fuktigt underlag.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Håller med. Den stelnar blir torr och spröd. Den är kass. Annars gillar jag biltema och deras prylar. Men butulen är dålig
Håller också med av erfarenhet. Dels så är den ohanterbart kladdig/kletig när man använder den, och saknar en sammanhållande "seghet" som finns i de "finare". Samt jag har plockat bort takluckor på både min bil och en annan efter kanske fem sex år och då har det överdrivna kladdet övergått i något lite grynigt och vaxaktigt.
Skall väl ändå tilläggas att det är ju möjligt att de har ändrat på receptet de sista åren, men jag tror att det fortfarande är lika eländigt kletkladdigt.

M.v.h. JANKRO.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Håller också med av erfarenhet. Dels så är den ohanterbart kladdig/kletig när man använder den, och saknar en sammanhållande "seghet" som finns i de "finare". Samt jag har plockat bort takluckor på både min bil och en annan efter kanske fem sex år och då har det överdrivna kladdet övergått i något lite grynigt och vaxaktigt.
Skall väl ändå tilläggas att det är ju möjligt att de har ändrat på receptet de sista åren, men jag tror att det fortfarande är lika eländigt kletkladdigt.

M.v.h. JANKRO.
Sist jag kletade med denna var för 2 år sen.. Samma upplevelse som du.
 
Toppen