• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Takläggare /asfaltsläggare mm. mm.

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025
Under de senaste dagarna har Irländarna olovligen ställt upp sina fordon först i Vallentuna i anslutning till Arningeleden. Därefter "flyttade" de till Hägerneholm i Arninge.
Nu i morse var de borta.
Frågan är vart de nu tog vägen så att vi kan förvarna boende på nästa anhalt.

Som vanligt efterlämnade de stora mängder sopor på båda ställena.

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Takläggare /asfaltsläggare mm. mm.

När det gäller nedskräpning, kan man göra som min farbror, som nu är borta.
Han gick längs vägen till sina marker, hittade på ett ställe en massa skräp. Han sparkade i skräpet och hittade en avlöninslista med namn adress o tel.nr.
Han ringde upp och träffade en fru, talade om att han hittat något som tillhörde er. Men vad bra sa frun, vad är det. En jäkla massa skräp i min skog och det ska vara borta innan söndag kväll då jag inspekterar. De fick åka 6 mil ena vägen för att göra rent och det var verkligen rent på söndagen.
Dessa människor slänger nog inget mer, eller åtminstone sorterar bort namn o adress.
Det borde inte vara omöjligt för polisen och klampa bilarna tills skräpet är borta, men då fordras att någon lyfter rumpan.

F

F.d. 25270

Guest

Patrasket har slagit läger på Steningebadets parkering i Märsta. Sällan jag sett så många på ett och samma ställe.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Att detta kan få fortgå övergår min fattningförmåga. Det måste väl gå att sända hem dessa kringvandrande rövarband. Vi här i landet är mycket för flata och rövarna av olika sort skrattar åt oss. Börjar bli dax för medborgargarde och hårda tag så rövarna förstår att det är dax att åka hem. Jag brukar ogilla medborgargarden men nu är det fn mig hög tid.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Att detta kan få fortgå övergår min fattningförmåga. Det måste väl gå att sända hem dessa kringvandrande rövarband. Vi här i landet är mycket för flata och rövarna av olika sort skrattar åt oss. Börjar bli dax för medborgargarde och hårda tag så rövarna förstår att det är dax att åka hem. Jag brukar ogilla medborgargarden men nu är det fn mig hög tid.

Du har helt rätt, håkan

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Att dom flyttar sig över hela landet är nog en av anledningarna till att vi aldrig får ändan ur och gör något. Vi är ju ganska duktiga på att tycka att någon annan skall göra något och om det dessutom inte drabbar en själv gör vi ännu mindre.

Hade dom hållit sig inom samma kommun en längre tid hade nog både kommun och kommuninvånare tagit tag i problemet. Dels skulle det bli kännbart dyrt för samma kommun att löpande behöva städa efter rövarna och dels skulle kommuninvånarna hinna reta upp sig så rejält så att saker skulle börja hända.

Nu andas kommunen nog bara ut när de ger sig av efter nån vecka och städnotan sorteras in under övriga utgifter. Enklast så och inga beslut behöver tas.
Vi ”svennar” som bor i området suckar av lättnad och öppnar vår knutna näve som vi har haft väl gömd i fickan.
Även om våld inte är lösningen så önskar man att det var lite mer drag i oss.:(

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Det är nog tid för en vräkning model Norma/Gyttorp så att bilar o h vagnar liknar osten från ett alpland. Jag menar inte att vi skall ta livet av rövarna men en tydlig signal behövs nog.
De är tyvärr ganska våldsbenägna så stryk på vanligt vis blir nog svårt.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Då samma fråga var uppe här på forumet för något år sedan berättade jag hur problemet med ett terroriserande gäng gästarbetare löstes här i Småland. En natt överraskades gästerna av ett gäng ungdomar med baseballträn som gav de parkerade fordonen en rejäl omgång. Inga vittnen fanns på plats och ett par timmar senare gav sig gästerna av med ett antal fordon som saknade såväl lyktor som vindrutor.

Jag vet, det är fel att ta lagen i egna händer, men vårt samhälle har sluppit dessa gäster sedan dess och det är faktiskt ganska skönt.

Staffan

F

F.d. 53358

Guest

Att dom flyttar sig över hela landet är nog en av anledningarna till att vi aldrig får ändan ur och gör något. Vi är ju ganska duktiga på att tycka att någon annan skall göra något och om det dessutom inte drabbar en själv gör vi ännu mindre.

Hade dom hållit sig inom samma kommun en längre tid hade nog både kommun och kommuninvånare tagit tag i problemet. Dels skulle det bli kännbart dyrt för samma kommun att löpande behöva städa efter rövarna och dels skulle kommuninvånarna hinna reta upp sig så rejält så att saker skulle börja hända.

Nu andas kommunen nog bara ut när de ger sig av efter nån vecka och städnotan sorteras in under övriga utgifter. Enklast så och inga beslut behöver tas.
Vi ”svennar” som bor i området suckar av lättnad och öppnar vår knutna näve som vi har haft väl gömd i fickan.
Även om våld inte är lösningen så önskar man att det var lite mer drag i oss.:(

Att dessa rövarband förflyttar sig över kommungränser, kunde åtgärdas genom att förse polisen med BILAR.
Hade de redan det, visste inte.

Toppen