• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Takfläkt vilken?

Lizze

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Haninge
HBK-Nr
29355
Medlemskap
2024
Står emellan Fantastic vent och Maxxfan. Caravanhallen som ska montera har Fantastic vent hemma men är tveksam då jag har sett på youTube klipp att det är bara ett stag som håller upp luckan. Hur funkar det när det blåser, är det inte risk att få sprickor efter ett tag.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Står emellan Fantastic vent och Maxxfan. Caravanhallen som ska montera har Fantastic vent hemma men är tveksam då jag har sett på youTube klipp att det är bara ett stag som håller upp luckan. Hur funkar det när det blåser, är det inte risk att få sprickor efter ett tag.
En fördel med MaxxFan är väl att den kan vara öppen när man kör och när det regnar.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Står emellan Fantastic vent och Maxxfan. Caravanhallen som ska montera har Fantastic vent hemma men är tveksam då jag har sett på youTube klipp att det är bara ett stag som håller upp luckan. Hur funkar det när det blåser, är det inte risk att få sprickor efter ett tag.

Har Fantastic Vent sedan många år, vi kör med den öppen när det är varmt och den har också varit med i en del ordentliga oväder utan problem, skulle tro att betänkligheterna kommer mest från de som säljer Maxxfan? :)
Den är väldigt tyst och trevlig på de lägre hastigheterna så att man kan låta den gå hela natten för att ventilera när det är varmt. Vi har den i toaletten, sedan kan man reglera lämplig luftström genom att öppna fönster eller bilens egen ventilation, och man störs inte av ljuset.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag skulle välja MaxxFan alla gånger, Flera hastigheter och man kan sköta den med fjärrkontroll. Dessutom kan den vara öppen även vid regn. Den vi har stänger vid regn och öppnar sig inte igen när solen kommer fram. Med vårt varierande väder är det utan tvekan MaxxFan som gäller.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag skulle välja MaxxFan alla gånger, Flera hastigheter och man kan sköta den med fjärrkontroll. Dessutom kan den vara öppen även vid regn. Den vi har stänger vid regn och öppnar sig inte igen när solen kommer fram. Med vårt varierande väder är det utan tvekan MaxxFan som gäller.

Även Fantastic Vent har massor av hastigheter och fjärrkontroll, och regnsensor som stänger vid regn och öppnar när det blir torrt igen om du köper den modellen som har det (7350)!
 
Senast ändrad:

Lizze

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Haninge
HBK-Nr
29355
Medlemskap
2024
Tack för alla svar, vilket härligt engagemang från er. Att få info från dom som använder fläkten är
klart bäst. Även att få tipps om vilken modell och vilka tillbehör som man ska tänka på vid köp.
 

Dorzhi&Maja

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Norrköping

Detta fläkt har jag installerat i husbilen föra vecka.
Fick lite problem att dra igång den dagen efter men temperaturen som var felet. Det har för kallt i ladan . När körde ut bilen till solen så drog fläkten igång fint.

Har olika hastigheter, temperaturarautomatik, regnsensor. Kan blåsa både in och ut.
 
Toppen