• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Takbelysning fungerar ej efter möss-besök

Status
Stängd för vidare inlägg.

Goknulen

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2024
Hej! Jag o frugan har precis haft besök av möss i husbilen (Burstner Elegance i810 2011): Vi köpte omedelbart 4st fällor och tog 2 st möss, men följdverkan blev att takbelysningen går ej att tända via huvudpanelen (LT 510), ej heller nattbelysningen vid golvet. Jag har kollat säkringar i El-blocket men alla är hela (jag ser inga kabelrester runt blocket heller), även runt bodelsbatterierna har jag kollat och det ser bra ut. Vidare har jag undersökt kabelstammen som går längs golvet under gas-spis/kastrullåda - inga rester där heller. En mus gick i fällan i sko-garderoben under vä säng, i övrigt inga spår i det utrymmet. Enda stället jag hittills funnit en kabel som var gnagd på, var en grå rund kabel som går efter väggen runt sängbotten till huvudändan (till vänster i körriktningen). Så, mina två frågor blir 1) har någon förslag på var jag ska koncentrera mitt sökande nu? 2) var går ledningen för ljuset i taket (från batteri till panel och spotlight). Det blir en tredje fråga också - hur kommer man åt panelens baksida??

Tacksam för all hjälp!

Hälsningar Christer Lundin i Laholm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen