• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tack för hjälp!

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Då är vi med all säkerhet i hamn med vårt första och förhoppningsvis sista husbilsköp.
Tack vare all information och tänkvärdheter från er så tror jag att det kommer att bli en husbil som passar oss perfekt.
Husbilen i frågan är en Niesmann+Bischoff Flair 8000 iL från 2010
Vi ser verkligen fram emot att få den till Sverige och få boa in oss i den

Tack!
Cia och Magnus

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Tack för hjälp!

Då är vi med all säkerhet i hamn med vårt första och förhoppningsvis sista husbilsköp.

Grattis till köpet, men jag skulle nog inte vara så kategorisk. För egen del så är vi inne på fjärde husbilen sedan -08. Vi började visserligen med en enklare husbil. Kanske hade varit annorlunda om vi med gått all in från början..

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Grattis Cia o Magnus!

Vi tittade på många husbilar innan vi bestämde oss för vår första.
Vi slog till på en fullsmetad premiumbil och ångrar oss inte en sekund, de flesta husbilar vi varit in i sedan dess brukar sluta med samma kommentar från mej o Annelie "nää, våran e bättre" :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes håp for lang brukstid med den bilen for dere.

Hadde det ikke vært for behovet for enkeltsenger hadde vi sikkert fortsatt med den 1999 årgang Flair som vi kjøpte våren 2000. Byttet til ny Flair våren 2008 og var da sikre på at det skulle være siste husbol for oss, og ńå er denne solgt og vi vet ikke om vi skaffer noen her down under. Det er ikke mulig å få registrert en Flair i Australia, døren er på feil side av bilen og det er ikke plass til ekstra dør på venstre side. Også førerplassen må bytte side!

F

F.d. 29954

Guest

Svårt att planlägga sin husbilsanvändande från kökssoffan. Bilen kan vara rena evighetsmaskinen men rätt som det är träffar man någon som har någonting helt oemotståndigt lockande. Det kan vara detaljlösningar, färgskala, förvaring, mm. Men dit trillar man. Man vill byta. Sedan är det ju så, att brist på annat vill man ibland svänga in hos tex. Bengt och kolla lite vad marknaden erbjuder, vilket är livsfarligt, för ekonomin...

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

DET KAN VARA SÅ ATT NI INTE ALLS BEHÖVER BYTA HUSBIL.
Vi köpte vår första husbil 2008. Vi är fortfarande nöjda efter 13000 mil och har inte hittat någon vi hellre skulle vilja ha. :D
Ni verkar ha gjort ett bra förarbete så låt inte olyckskorparna skrämma er.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Vi får hjälp med att importera den då vi inte kan vara borta från våra arbeten. Dessutom lönar det sig om man räknar in lönebortfall

Jag får nog hålla med Montreal. Hämtningen är ju både rolig & billig om man jämför med importörernas pris. Jag hämtar en HB i Nederländerna på måndag. Firman/säljaren står för export, besiktning & försäkring. Priset till Sverige för mej blir diesel för 100 mils körning + färjebiljett 700:-. Jag tycker att det är lättförtjänta pengar med tanke på att importörerna tar ca. 30000:- för detta. Registreringen hemma kostar reg.bes 2030:-, besiktning 795:- & skyltar 160:.

Bennie

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

Jag håller helt med om att det är kul att hämta fordon utomlands - man får se saker på vägen. Vi hämtade förra båten i Danmark och kan tänka mig att hämta nästa ännu längre ifrån - det är till och med ett + om den finns i tex Holland.
Men faktum kvarstår att vi inte har möjlighet att få ledigt från jobbet nu och har bara de helger jag inte har jour att tillgå.
Vill inte vänta tills i sommar med att hämta en husbil för då vill jag segla.
Det får kosta en slant att få hit den nu och det är som någon tror Importbil.se som hjälper oss.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Grattis! Vi är inne på vår 4:e husbil sen 2010 och nu känns det rätt, vi är sedan augusti 2015 ägare till en Rapido 9066 Dfa!

Toppen