• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tack för denna säsongen!!

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Denna helg är det avslutning på husbilssäsongen för många av oss. Anledningen till att vi ställer av är att husbilslivet för oss är förknippat med sol och värme. Dessutom finns det ju mer i livet än husbilen. Vi är lyckligt lottade då det gäller parkering och förvaring. Tack vare ett stort garage på 78 m2 så har vi husbilen hos oss året om. Ni som befinner er i samma situation vet vad jag talar om. Till er som har möjlighet att bygga till garaget är mitt budskap: Tveka inte ! Det är värt allt smör i Småland att ha husbilen vägg i vägg!! Både när det gäller uppställning och förvaring. Det lyfter husblislivet till en helt annan dimension. Så gjorde det i alla fall för oss.

Bilagor

• P1040836.JPG
    P1040836.JPG
    2,2 MB · Visningar: 13
  • P1040839.JPG
    P1040839.JPG
    2,2 MB · Visningar: 9
  • P1040840.JPG
    P1040840.JPG
    2,8 MB · Visningar: 6

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Tack för denna säsongen!!

Hej ser väldigt bra ut ha det gott nu i vinterdvalan...Håkan

Jodå ! Vinterdvalan i all ära men det är mycket praktiskt att husbilen till hans då man ska iväg med snabba ryck. Det tar inte många minuter från tanke till handling då det gäller att att komma iväg. Allt finns ju till hands !

Bilagor

• P1040792.JPG
    P1040792.JPG
    2,7 MB · Visningar: 4
  • P1040789.JPG
    P1040789.JPG
    2,2 MB · Visningar: 10
F

F.d. 53358

Guest

Vi har också garage till HB.n. Det är väldigt praktiskt när vi får övernattningsgäster. Då kör vi bara ut bilen , bäddad o klar. Gästerna kan sova så länge de vill och vi stör inte varann.

Tack alla vi mött denna sommar

F

F.d. 29775

Guest

Denna helg är det avslutning på husbilssäsongen för många av oss. Anledningen till att vi ställer av är att husbilslivet för oss är förknippat med sol och värme. Dessutom finns det ju mer i livet än husbilen. Vi är lyckligt lottade då det gäller parkering och förvaring. Tack vare ett stort garage på 78 m2 så har vi husbilen hos oss året om. Ni som befinner er i samma situation vet vad jag talar om. Till er som har möjlighet att bygga till garaget är mitt budskap: Tveka inte ! Det är värt allt smör i Småland att ha husbilen vägg i vägg!! Både när det gäller uppställning och förvaring. Det lyfter husblislivet till en helt annan dimension. Så gjorde det i alla fall för oss.

Hej,

I sannhet en 'våt dröm' att ha husbilen i garage hemma men skulle vi bygga ett sånt garage så hade våra grannar nog stått som spö i backen med protester!
Men det ska ju bygglov till sånt så ingen ide ens att ansöka även om vi har platsen:)
Faktisk har en av våra 'goda' granner frågat kommunen om vi har tilstånd/bygglov till at ha vår husbil stående på uppfarten!!!
(Dom ser bare 30 cm av husbilen över häcken!)
Dom fick ju klart till svar att det är tillåtet och ingen bygglov krävs.
Vad dom nog inte visste var att vi fick kopia på kommunens svar!!
Halleluja för den svenska öppenheten och jantelagen!!

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Snyggare än min carport lockar fram styggen hos mig. Måste försöka slå dig på en punkt. Du har väl dörrar från huset så du kan gå direkt in i husbilen utan att få snö eller regn på dig?

:)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Tjusigt bygge, men den som inte har grannar med synpunkter kan bygga enklare (och billigare, knappt 10'): http://www.husbilsklubben.se/forums/t54421/

Det är med vilje som jag byggt utan gavlar. Jag vill kunna köra både dieselmotorvärmare och dieselcentralvärme inför vinterturerna och då gäller det att bilen står luftigt!

aake

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

När det gällde bygglovet så var den första frågan om berörd granne kunde tänkas godkänna detta. I annat fall kunde jag glömma alltihop. Inga problem alls. Med facit i hand så är ju faktiskt personbilsdelen som man gläds mest åt tack vare den daliga användningen. Den garageporten är styrd via fjärrkontroll. Tack vare det behöver jag inte ens gå utanför huset för att åka till jobbet eftersom det är direktingång till huset. Särskilt skönt om det ösregnar. Dessutom finns det ju nu plats för både släpkärra, cyklar, gräsklippare skottkärra m.m. Så.. tack vare husbilen så har man ju nu ett garage som härbärgerar allt sammans.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Hyperhäftigt!! Trodde jag var ensam om direktingång. Att kunna resa sig från köksbordet och knalla in i husbilen i morgonrock, toppen.

:)

F

F.d. 53012

Guest

Hade jag lite större tomt eller rättare sagt fler meter till grannen skulle jag bygga ett liknande garage gillar verkligen det jag ser. Har en resa kvar vecka 41 till Öland för att ta adjö av fåglarna sen hängs bilen upp på pallbockarna och Julatäcket på innan den tvättats och tömts på innehåll och vätskor och batteri som demonterats, och fälgar borttages och bromsar ses över med okens glidytor insmorda med aluminiumpasta. Men den 8 oktober installeras Truma CP vilket blir intressant att prova innan avställningen.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen