Peter Sundvall
HBK Medlem
Tidig försommar köpte vi vår första husbil.(Privat) Konstaterade efter en tid att kylskåpet inte fungerade på 230V, men vi har klarat oss på gasol och 12 Volten under sommaren. Vid besök hos Engströms Husvagnar i Uppsala konstateras att ett kretskort troligen är trasigt. Det gäller ett AES-skåp. Ett kort beställs och kommer efter mycket strul från Dometic. Ett byte skulle ske i fredags. Konstaterar då att kretskortet på skåpfronten har tröttnat (har fungerat hela sommaren. Nytt kort beställs som kom igår. Imorse åkte jag till Engström igen för att få även det utbytt. Skåpet fungerar igen. Härligt.
Plötsligt säger reparatören Kristoffer. "Du, det rinner in vatten från takluckan".
En strid ström kommer från luckan rakt ner på bord och säte. Regnade för visso på morgonen men inget sådan har varit tidigare. Vad gör man då????
Direkt säger Kristoffer. "Bäst vi plockar bort luckan och tätar om den"
- Menar Du att Du kan göra det nu direkt"
- Ja det är lika bra att få det gjort direkt. Måste ju fixas"
4 timmar senare åker jag hem med nytätad taklucka.
Ett stort tack till Kristoffer och Engströms Husvagnar för deras positiva inställning och snabba service. Dit åker man gärna fler gånger.
Jag kan verkligen rekommendera detta kanongäng.
Plötsligt säger reparatören Kristoffer. "Du, det rinner in vatten från takluckan".
En strid ström kommer från luckan rakt ner på bord och säte. Regnade för visso på morgonen men inget sådan har varit tidigare. Vad gör man då????
Direkt säger Kristoffer. "Bäst vi plockar bort luckan och tätar om den"
- Menar Du att Du kan göra det nu direkt"
- Ja det är lika bra att få det gjort direkt. Måste ju fixas"
4 timmar senare åker jag hem med nytätad taklucka.
Ett stort tack till Kristoffer och Engströms Husvagnar för deras positiva inställning och snabba service. Dit åker man gärna fler gånger.
Jag kan verkligen rekommendera detta kanongäng.