• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tack... Det blev en Honda 125 cc

M

Matts Torebring

Guest
Hej & Tack för alla goda råd och tips som vi fick för några veckor sedan när vi sökte svar på EU moppe eller Scooter i husbilen. På MC Mässan hos MC Guiden i Vetlanda idag, blev vi första kund på plan att köpa vår nya Scooter. Det var sista maskinen av 2010 års modell och ett bra pris, vilket gjorde att vi slog till direkt. Det känns så otroligt roligt. Nu hoppas vi få njuta ännu mera av våra resor ute i Europa. Tala om att jag längtar till snöfriavägar nu. Den är fotväxlad + automat och har fotbroms vilket är ett stort plus. Nu har vi utrustat oss med hjälmar, lastbox, pakethållare och ett riktigt kättinglås. Blir det vår i naturen snart nu? Mvh Matts Torebring

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    183,2 KB · Visningar: 5

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Tack... Det blev en Honda 125 cc

Jahadu Mats...

Då blir det till att förlänga husbilen med ett moppe/mc ställ?

Hälsningar från grannkommunen Nässjö.

//Tommy

M

Matts Torebring

Guest

Hej Tommy & Lotta i grannkommunen. Ja det är redan beställt, ett AL-KO MC ställ från Transport Trading i Linköping. Sedan hjälper mig en verkstad med montering. Kabe var alldeles för dyra.

Senast redigerad av en moderator:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Hej & Tack för alla goda råd och tips som vi fick för några veckor sedan när vi sökte svar på EU moppe eller Scooter i husbilen. På MC Mässan hos MC Guiden i Vetlanda idag, blev vi första kund på plan att köpa vår nya Scooter. Det var sista maskinen av 2010 års modell och ett bra pris, vilket gjorde att vi slog till direkt. Det känns så otroligt roligt. Nu hoppas vi få njuta ännu mera av våra resor ute i Europa. Tala om att jag längtar till snöfriavägar nu. Den är fotväxlad + automat och har fotbroms vilket är ett stort plus. Nu har vi utrustat oss med hjälmar, lastbox, pakethållare och ett riktigt kättinglås. Blir det vår i naturen snart nu? Mvh Matts Torebring

Vad väger den har själv funderat på en scooter får lasta 150 kg i garaget

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej jag har också en fråga vad är bärförmågan? Kan man åka 2 st om man väger 150 kg tillsammans
Ha de paffw

M

Matts Torebring

Guest

Hej jag har också en fråga vad är bärförmågan? Kan man åka 2 st om man väger 150 kg tillsammans
Ha de paffw
På denna modell finns inga tekniska uppgifter om just detta. Övriga 125 cc vi läst om har en lastförmåga på runt 180 kg. Vi pratade inte om det idag utan tog detta självklart. "Vi" väger runt 170 kg tillsammans.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag antar att det är inte någon större fara med ev vikt på förare/passagerare så länge man man nöjer sig med den åkningen som kanske är tanken.

Skulle själv gärna ha en moppe/lätt mc för transport om man står en bit utanför ett centrum.

//Tommy

F

F.d. 55416

Guest

Grattis till ett gott val. Honda är alltid rätt.
Själv håller vi på att försöka köpa tillbaka vår Guzzi sport -73 som vi åkte
på under många fina färder ute i Europa, faktiskt ända ner till Istanbull, det är faktiskt en ganska liten maskin fastän det är en 750cc, den skulle vi ha i garaget och den åker man lätt två på. Samtidigt vore det riktigt kul att ha en riktig klassiker som också var våran från början och det är vi som åkt nästan alla milen som är på cykeln.
Ni får gärna hålla tummarna på att vi lyckas med att få köpa tillbaka vår gamla Guzzi sport. Ni kan inte tro hur häftigt vi skulle tycka det vore att kunna ha den i garaget.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Låter riktigt kul, är det en V7 Sport? Men du tänker väl inte ha den i husbilens garage, den väger väl ca 250 Kg?!

F

F.d. 55416

Guest

Jodå jag tänker ha den i garaget en så fin cykel törs man inte ha på en ramp bakom, kan tillägga att det är en ny Bürstner 810 G boggie bil. Så det bör fungera.

F

F.d. 55416

Guest

Mats
Det är alldeles riktigt att du köper en sådan kvalitets scooter, men det ser ju ut som Ni som Ni satsar på kvalite. Ni kommer alldeles säkert att få stor glädje av er Honda, hoppas vi ses någon gång och lycka till.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jodå jag tänker ha den i garaget en så fin cykel törs man inte ha på en ramp bakom, kan tillägga att det är en ny Bürstner 810 G boggie bil. Så det bör fungera.

Jag har mina på släp i stället, fungerar väldigt bra, man märker det knappt. Och inte syns det i backspeglarna, så ibland får jag slå på backkameran och kolla så det hänger kvar!
Har f.ö. en Ducati 900SS -76 som jag har haft sedan -80 i garaget, men den har inte åkt med bakom husbilen ännu! :)

Toppen