• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ta bort snap.do sökmotor

F

F.d. 14324

Guest
Jag lyckades installera sökmotorn snap.do, snacka om misstag men jag skyller inte på någon annan för jag har en svag aning om hur det gick till! :oops::D
Väldigt irriterande och den startade alltid parallellt med min ordinarie webbläsare och det tog en god stund innan jag fick bort den, min kompis google letade fram en hel del exempel och jag tänkte visa med några bilder hur jag gjorde för att bli av med skräpet.

Tydligen så kan man hitta snap.do under program och funktioner och i listan med tillägg i chrome men där fanns de inte i min dator och jag kunde inte söka fram den.

snap.do fanns på två ställen i Google Chrome, under "Grupp med sidor" och under "Hantera sökmotorer"

Image 1 snapdo.jpg

När jag tryckte på "grupp med sidor" kom rutan nedan fram, bara att trycka på krysset efter snap.do

Image 2 snapdo.jpg

Under "Hantera sökmotorer" fanns det ett helt gäng med sökmotorer och snapdo var en av dem och den tog jag bort genast, men eftersom jag just då inte blev av med snapdo så fick alla sökmotorer utom google gå till den digitala himlen, därför är listan relativt tom, men bör man ha en eller två sökmotorer i reserv här?

Image 4 snapdo.jpg

I internet explorer fann jag snap.do genom att trycka på kugghjulet och efter det Internetalternativ
Den här listan blev synlig och på bilden har jag redan tagit bort snapdo.

Image 5 snapdo.jpg

Som glad amatör är jag nöjd att jag fick bort snap.do, jag laddade hem Spybot från Ninite och testade men det hjälpte inte mot snapdo men det visade mig att PCPerformance och nåt som heter Doubleclick förskte göra intrång så de rök all världens väg de också när jag ändå var på hugget. :)

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ta bort snap.do sökmotor

Jag upplever windows 8 som bra och ett krav när jag skickade min fru att köpa datorn var att den skulle ha W8.
Går man som jag från en laptop som är ca 7-9 år med Vista så kan man lugnt påstå att det mesta blivit bättre.
Framsidan med appar är väl en sak som jag inte riktigt har någon användning av men annars så är det väl ungefär som vanligt för mig, jag kan en del och en stor del kan jag inte! :)

STACT tipsade mig om några trick med windowsknappen som jag inte visste och då blev livet lite enklare, Windows+X är väl ungefär som startknappen var i vista & Windows+F så kommer jag till sök.

Windows 8 är för mig ett steg från stenåldern till nutiden och det är bara gilla läget och anpassa sig! :D

mvh jocke

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024

Och jag tycker precis tvärtom :)

XP är i mitt tycke den bästa Windows som Microsoft har presterat. Sedan har det gått utför, speciellt med användargränssnitt (GUI).
I W8 fattar jag inte varför man ska kastas mellan Metro och Skrivbordet beroende på vad man gör. Det borde vara användaren som bestämmer, inte Windows.
Metro passar för mobiltelefoner och läsplattor med pekskärmar, men inte för datorer med mus.
Tur vi är olika :)

F

F.d. 4220

Guest

Och jag tycker precis tvärtom :)

XP är i mitt tycke den bästa Windows som Microsoft har presterat. Sedan har det gått utför, speciellt med användargränssnitt (GUI).
I W8 fattar jag inte varför man ska kastas mellan Metro och Skrivbordet beroende på vad man gör. Det borde vara användaren som bestämmer, inte Windows.
Metro passar för mobiltelefoner och läsplattor med pekskärmar, men inte för datorer med mus.
Tur vi är olika :)

Och min åsikt är att Win 7 är Microsofts bästa hittills. Vista var ett riktigt nerköp och att MS fixat felen i win7. Det är mycket stabilare än XP nånsin varit och har en massa användarvänliga funktioner.

Win 8 är en kompromiss mellan vanlig dator och tablet, vilket gör att båda systemen råkar ut för olyckliga brister. Men när man vant sig vid win8 och lärt sig kortkommandon för det man gör mest, kan man acceptera nackdelarna och uppskatta fördelarna.

Står man inte ut utan startknappen, kan man installera en App som återställer den (Win8 StartButton, StartMenuPlus8 eller Start8). :)

Men jag misstänker att Windows 9 blir riktigt bra, samma lyft för win8 som Win 7 blev för Vista. Men det dröjer väl ett eller två år innan den kommer (MS har sagt att de skall släppa nya OS oftare framöver).

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
Toppen