Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Men Avenyn är mer eller mindre oförändrad sedan min studietid på 60-talet!
Några fler uteserveringar och lite mindre trafik faktiskt.
Nej du, många av de gamla fastigheterna som fanns på Avenyn revs i samband med det stora rivningsraseriet som pågick runt om i landet.
Det är enbart en liten del av biskopgården som har dessa problem. Friskväderstorget och omgivande gator. Går du 500m därifrån är det lika lungt som de fina stadsdelarna.
Det är en grov överdrift att man inte kan besöka dessa delar. Är du inte med i gängen löper du mycket liten risk att något händer. Den störtsta delen av stan är lika ofarlig som Grönköping och loka trevlig.
Jag har varit jägare och vet att en gevärskula kan gå 5 km. Största anledningen till jakttorn är att man ska ha kulfång bakom ett villebråd för att inte kulan saka löpa iväg okontrollerat, det är dessutom straffbart att inte tillse detta. Dra en radie på 5 km från Biskopsgården så ser du var kulan är dödande. Att påstå att det är ofarligt är en stor lögn. Vad jag vet är det ingen av dessa skyttar i Biskopsgården som tänker på kulfång.
Jag kommer aldrig att besöka Biskopsgården!
Kanske det var en kille med Pitbull eller Amstaff det förklarar en hel del pudel en helt annan sak.Om risken att blir träffad är 0,o varför träffades då en kille som var ute och rastade hunden?