• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tömning av gråvatten på skolgård

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Tömning av gråvatten på skolgård

Befinner mig just nu på Ställplatser i Mayshoss i Tyskland. Där har man på informationstavlan satt upp regnr. På bilar som har misskött sig och inte är välkomna tillbaka.
Här är man inte så noga med ev. personlig integritet. Tilläggas kan att inga svenska regnr fanns med på listan, så ni kan vara lugna.

/lars

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Apropå grönt,
På min arbetsplats finns en dunge där många av tradarchaffisarna uträttar sina behov, skulle inte beträda dungen ens under vapenhot, snacka om skitställe. Men va grönt de e.
Däremot att göra sig av med skiten i vattendrag e nog inte tillrådligt.
Man ser ingen i Indien sätta sig o skita i vattnet, åkern dock funkar bra.
Likaså "bönderna" inte skulle de tömma sitt "guld" i vattnet.
Kommer o tänka på Danmark som har fler svin än danskar, undrar var den skiten hamnar?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Det har inte hänt så där jättemycket med gråvattendiskussionerna i HBK. Snuskpellarna finns kvar. Känns tack och lov som om de är färre.

Gråvatten är i princip miljöfarligt. Läs gärna tidigare trådar i ämnet. Dessutom luktar det ofta illa och ger oss förbannat dåligt rykte, ett rykte som vi alla drabbas av!

Grundregeln är glasklar. Gråvatten ska tömmas på avsedd plats.

Kan inte låta bli att referera till lenandera:s utmärkta tråd:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t80928/

:-/<rister

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Det har inte hänt så där jättemycket med gråvattendiskussionerna i HBK. Snuskpellarna finns kvar. Känns tack och lov som om de är färre.

Gråvatten är i princip miljöfarligt. Läs gärna tidigare trådar i ämnet. Dessutom luktar det ofta illa och ger oss förbannat dåligt rykte, ett rykte som vi alla drabbas av!

Grundregeln är glasklar. Gråvatten ska tömmas på avsedd plats.

Kan inte låta bli att referera till lenandera:s utmärkta tråd:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t80928/

Hahaha...
Gråvatten miljöfarligt gods !!!!
Då skulle vi aldrig få frakta runt det på allmän väg,
för att inte tala om svartvatten här kommer det att krävas ADR-licens,
samt att vi får ta omvägar runt bebyggda/känsliga områden.
Detta måste ha blivit ännu ett I-landsproblem att lägga till listan :)

Vad säger ni nu då

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hahaha...
Gråvatten miljöfarligt gods !!!!
Då skulle vi aldrig få frakta runt det på allmän väg,
för att inte tala om svartvatten här kommer det att krävas ADR-licens,
samt att vi får ta omvägar runt bebyggda/känsliga områden.
Detta måste ha blivit ännu ett I-landsproblem att lägga till listan :)

Vad säger ni nu då

Du menar säkert väl PeterK men nu är du fullständigt ute och cyklar.

Farligt gods är ett samlingsbegrepp för ämnen och föremål som har sådana farliga egenskaper att de kan orsaka skador på människor, miljö eller egendom, om de inte hanteras rätt under en transport.

Jag skriver "i princip miljöfarligt" och syftar givetvis på den miljöpåverkan utsläppet åsamkar. Inte minst den sura skitstank som gråvatten snabbt får på sommaren.

Vill du fortsätta diskutera Farligt gods, UN-nummer och ADR-licenser kan vi visst göra det. Men då föreslår jag att du startar en annan tråd. :)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Du menar säkert väl PeterK men nu är du fullständigt ute och cyklar.

Farligt gods är ett samlingsbegrepp för ämnen och föremål som har sådana farliga egenskaper att de kan orsaka skador på människor, miljö eller egendom, om de inte hanteras rätt under en transport.

Jag skriver "i princip miljöfarligt" och syftar givetvis på den miljöpåverkan utsläppet åsamkar. Inte minst den sura skitstank som gråvatten snabbt får på sommaren.

Vill du fortsätta diskutera Farligt gods, UN-nummer och ADR-licenser kan vi visst göra det. Men då föreslår jag att du startar en annan tråd. :)

fins där ingen milöpartist som åker husbil eller

Toppen