• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Törs man satsa på denna?

F

F.d. 23858

Guest
Elnagh Marlin 58-05, AC, viss fukt | Stockholm

Vi fortsätter hålla drömmen om en husbil vid liv, men pga att vi måste satsa på att gräva nytt avlopp hemma så inser vi att ekonomin inte är optimal för andra stora inköp (läs: Husbilen...). Alltså får vi börja titta på billigare bilar än vad vi hittills gjort, och då dyker denna upp. Den passar oss utmärkt storleks- och inredningsmässigt och priset är ju onekligen trevligt.

Men så var det den där fuktskadan... "Bakre delen av golvet är dock delvis fuktskadad. Den luktar inte illa och det syns ingen mögel, men instrumenten visar på förekomst av fukt."

Skulle ni våga? :confused:

F

F.d. 23858

Guest
Sv: Törs man satsa på denna?

Jo, det är väl risken... Vad betyder riktigt dyrt: 20 000 kr? 40 000? 60 000? :-o

Peck

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022

Jag hade satsat på en liknande prisklass fast utan fukten, kan vara lurigt. Röta som finns måste inte lukta men kan bli kostsamt.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jo, det är väl risken... Vad betyder riktigt dyrt: 20 000 kr? 40 000? 60 000? :-o

Det är svårt att säga men en sanering behöver inte vara stor för att notan skall hamna på 30-40000:-. Vid en fuktmätning finns det ställen som är svåra att mäta t.ex bakom toaletten & som då inte mäts för att det krävs en omfattande demontering. Det försäljaren redovisar behöver inte vara hela sanningen även om han försöker vara ärlig. Du kan ju fråga vad bilen skulle kosta om dom åtgärdade fukten & lämnade garanti på detta. Troligtvis skulle svaret bli att en reparation inte skulle vara ekonomiskt försvarbart. Mitt råd är att om du inte är beredd på & kan åtgärda fukten själv så avstå & leta upp en annan HB.

Bennie

F

F.d. 23858

Guest

Ja, ni har nog rätt! :-( Det är lätt att lockas av prislappen men både arbetsinsats och kostnad bidrar ju till att det kanske inte "är värt det" i slutänden.
Tack för att ni bidrog med vett och sans...

Toppen