• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tömning i Mjölby.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
När ni passerar Mjölby på E4 så har ni endast ca 500 m till en tömningsstation.
Ni kan där tömma grå och svartvatten. Sväng av E4 vid Mjölby södra mot Tranås. Vid rondellen med potatis på så sväng höger. Sedan nästa höger följt av en vänstersväng in på lastbilsparkeringen. Håll vänsterkanten på parkeringen och ni kommer att se en blå skylt med en buss. Det står även toalettömning på skylten. Det är "kostenlos". Kordinater. N58 05 27,7 E15 05 67,7.
Jag har idag tagit ett kort på platsen. Det finns tömning genom galler i marken, lämpligt även för fasta tankar. Vatten och soptömning.
Om ni fortsätter i bildens riktning så är det en biltvätt på vänster sida. OBS endast lägre bilar. Det finns även en lastbilstvätt på höger sida. Under kontorstid så gå in på åkeriets kontor så får ni tillgång till hallen.

Bilagor

• IMG_1042[1].JPG
    IMG_1042[1].JPG
    1,9 MB · Visningar: 19
Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Tömning i Mjölby.

Jag vill lägga till att i Mjölby kommun finns det nu minst 5 platser att tömma latrin.
1 Ovanstående plats.
2 Östgöta camping i Mantorp
3 Ställplatsen i Skänninge med gratis el.
4 Vägverkets rastplats Svartån E4 i sydlig riktning.
5 Vägverkets rastplats Albacken som nås från båda färdriktningarna på E4.

Tömning genom slang endast på de 2 första, på övriga får man bära.

Lasse

S

StorDansk

Guest

Tack Lasse, men konstigt är det, jag frågade en kompis som ofta kör turistbussar åt det
lokale turistbussföretaget, Blåklint, han kände inte till några lämpliga tömmningsstationer?
Jag får nog konfrontera honom igen med din lista i näven :D

F

F.d. 29841

Guest

Jag har skaffar en magnet ventil till gråvattentanken, så nu kan jag trycka på knappen och släppa ut vattnet när jag kör.Inga problem med att leta efter tömningsställen nu mera.
/Vidhem

F

F.d. 52941

Guest

Hur dum får man vara, hoppas att du skämtar! Att komma efter en husbil som släpper ut 100 -200 liter gråvatten i farten ger inga positiva vibbar för husbilsåkare. Töm på av plats!

Toppen