• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tömning av svart o gråvatten i Umeå

F

F.d. 30092

Guest
Har idag varit i kontakt med renhållningen i Umeå ang tömningar och fick till svar att det enda dom rekommenderade var campingen.
Det verkade som dom inte är intresserade av oss.
Den jag kontaktade var Jan-Olof Åström utvecklings ingenjör på Umeva.
Tycker det är skrämmande när man ser titeln Utvecklings ingenjör, vart är Umeå på väg i framtiden.
Jag tycker ni ska skita i Umeå (hoppas ni förstod humorn)
Christer:dog:
Kanske jag skulle skrivit under vatten o avlopps tråden?

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tömning av svart o gråvatten i Umeå

Fristende å bruke en litt annorlunda fråge:
Hvor kan en turisbuss tømme sin toatank?

Om de frågar hvor stor er tanken så svar 500 liter.

De må i alle fall tenke litt på den problemstillingen :D:D og kommer en løsning på dette så er stedet greit for husbilene også.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

..............fick till svar att det enda dom rekommenderade var campingen................

Samma har jag råkat ut för vid flera tillfällen, men när jag ber dem föreslå var turistbussarna får och skall tömma blir man svaret skyldig. Man vill undersöka saken och lovar återkomma, jag väntar fortfarande på besked.

F

F.d. 55521

Guest

Det stämmer inte riktigt, att kommunen inte är intresserad. Jag har varit i kontakt med kommunen och de söker för närvarande en bra plats att anlägga en sådan plats. Men i dagsläget finns bara en plats norr om stan och en söder om stan. Båda vägverkets rastplatser.
Det finns dock ett ställe mitt i stan där vi som inte har fasta tankar kan tömma vårt latrinavfall och det är i en liten röd tegelbyggnad som ligger mitt emellan gästhamnen och café station.

F

F.d. 30092

Guest

Det stämmer inte riktigt, att kommunen inte är intresserad. Jag har varit i kontakt med kommunen och de söker för närvarande en bra plats att anlägga en sådan plats. Men i dagsläget finns bara en plats norr om stan och en söder om stan. Båda vägverkets rastplatser.
Det finns dock ett ställe mitt i stan där vi som inte har fasta tankar kan tömma vårt latrinavfall och det är i en liten röd tegelbyggnad som ligger mitt emellan gästhamnen och café station.

Har du varit där och tittat? En enda stor arbetsplats med stängsel.
Lycka till om du kommer in men ta med dig hjälm. Sen vet jag ej om du får besöka en arbetsplats?
Nej Umeå verkar vara utan planer för husbilar!
Christer:wall:
Ställde frågan om turist bussar och fritidsbåtar ang tömning, väntar fortfarande på svar.

Senast redigerad av en moderator:

Westmans

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
11923
Medlemskap
2025

På vilka rastplatser norr och söder om Umeå kan man tömma gråvatten?

F

F.d. 55521

Guest

Ja hela stan är en arbetsplats just nu och det var ett tag sedan jag var ner på stan så du har säkert rätt att man inte tar sig dit just nu.
När det gäller ställplatserna så var det bara svartvatten jag tänkte på.
Men jag vet att kommunen jobbar med frågan, så vi får hoppas att man hittat en lösning till nästa år för både grå och svartvatten.

Toppen