• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tömning av husbilen på hösten

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Är det fler än jag som inte gillar tömning av husbilen på hösten? Ja jag kan säga att jag avskyr detta.

Var nu sedan kl. 9 på förmiddagen i tvättstugan och tvättade, torkade, lyftade osv

Det mesta är nu vakuumförpackade men det finns en del i klädväg kvar i bilen. Allt känns ju nu fuktig så man måste hänga det i torkrummet innan man lägger det i garderoben. Men det tar jag en annan dag, för idag räcker det.

Inte har jag köpt mycket i klädväg under året, men hur som helst så vet jha inte var jag skall lägga allt.

Att kläderna krymper i garderoben, det vet alla. Men att skåpet också krymper.......

Gubben min ser allt lite lättare på det än jag:yes:

framsidan

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tömning av husbilen på hösten

Hej ¨'
¨Varför tömmer NI husbilen?

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

hej jag håller med er fullständig det är tråkigt när här det är slut på hösten önskar jag hade en vinter bil som man kan använda hela året om. jag tömmer min bil denna väcka det är jobbigt att plasera alla prylar som man skaffar sig under året men det kommer en ny vår mvh håkan (jag väntar på våren)

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

För att stackars husbilen står hela vintern där ute på parkeringsplatsen.

Vi åker inte under vinterhalvåret. Jag gillar inte vintern, mina leder ännu mindre

I slutet av oktobern ställer vi av HB fram till 1. april.

I tisdags-onsdag hade vi avslutningsresa till Ullared, som varje år

framsidan

F

F.d. 52938

Guest

:santa1:Ullared har öppet hela året, campingen likaså.

Mvh FraMia1014

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , här är det en till som avskyr att plocka ur husbilen :swoon: Men för hoppnings vis kommer våren snart igen :wub:Då ska det mesta tillbaka in igen :twitcy: Det blir lite trångt i garderoben och förråd:yes:Men det e tur att man har något att se fram emot igen:wideeyed:

mvh

F

F.d. 3088

Guest

Är det fler än jag som inte gillar tömning av husbilen på hösten? Ja jag kan säga att jag avskyr detta.

Var nu sedan kl. 9 på förmiddagen i tvättstugan och tvättade, torkade, lyftade osv

Det mesta är nu vakuumförpackade men det finns en del i klädväg kvar i bilen. Allt känns ju nu fuktig så man måste hänga det i torkrummet innan man lägger det i garderoben. Men det tar jag en annan dag, för idag räcker det.

Inte har jag köpt mycket i klädväg under året, men hur som helst så vet jha inte var jag skall lägga allt.

Att kläderna krymper i garderoben, det vet alla. Men att skåpet också krymper.......

framsidan

Hmm det står vacumförpackade, hoppas du inte har köpt vacumpåsar på mässan eller marknad som man suger ut luften med damsugare. Jag gick på det för några år sedan när frugan öppnade skåpsdörren hade vacumet försvunnit och hyllan lyft :mad:
Efter tre reklamationer hade jag betalt porto som täckte två påsar då fick det vara nog Gurra blev arg köpet hävdes.

Gurra

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Vi har olika påsar. Dom första köpte vi hos TV shop. Dom gillar inte jag.

Idag använde vi mest dom som man sugar ut luften med damsugaren. Jag tycker dom är bättre. Hade dom nu i 2 år och allt är OK. Hoppas även nu

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

:santa1:Ullared har öppet hela året, campingen likaså.

Mvh FraMia1014

Ja jag vet men jag vill ju inte åka på vintern. -6 Grader hade vi i onsdags, usch va kallt det var. Och så mycket folk......

Men om 6 månader har jag glömd det och öppnar saisongen där igen:)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

hej jag håller med er fullständig det är tråkigt när här det är slut på hösten önskar jag hade en vinter bil som man kan använda hela året om. jag tömmer min bil denna väcka det är jobbigt att plasera alla prylar som man skaffar sig under året men det kommer en ny vår mvh håkan (jag väntar på våren)
Önskan om vinterbil kan du väl uppfylla.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vi har tömt bilen på T-shirts och shorts samt färsk matvarorna ( dom tar vi ju ut direkt när vi kommer hem iofs) , Vi skall ut helgen 44 , 48 samt vecka 1 och sen blir det väl vecka 7 till Idre (hoppas jag) .

Nu ser ju bilen ut som en "chokladpralin" under så nu kan vi ju ut och åka även på vintern utan att den rostar upp .

F

F.d. 17999

Guest

Brittis!
Ett,tu,tre så är det April igen och många trevliga husbilsresor.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

hej jag har trumma värmare o vet ej om det räker att hålla värmen har svarat i andra mail (truma)
mvh håkan

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

hej jag har trumma värmare o vet ej om det räker att hålla värmen har svarat i andra mail (truma)
mvh håkan

Vi har också truma värme i vår bil ( Dethelffs) men ändå frös ja i Ullared . Det var - 6 Grader ute och vi hade bara 19 Grader inne trots att jag ställede värmen på 22 Grad.

B

Bosse.L

Guest

framsidan
Varför ställa av . När man kan ställa upp den på en vinteröppen camping istället för att köra på saltbeströdda vägar.Ivårt fall fungerar detta kanonbra,
Ställer av (upp) 6månader oktober till aprill sparar skatt och försäkring + att vi annvänder den hela vintersässongen , skidåkning i kilsbergen ånnaboda

Toppen